ثبت ۱۱ مورد فرزندخواندگی در استان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۱ کودک به فرزندخواندگی و امین موقت واگذار شدند همچنین ۳۳۰ فرزند تحت مراقبت در خانواده جایگزین با پرداخت مستمری ماهیانه (امدادبگیران) هستند.

علی دهباشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قزوین، با اشاره به فعالیت‌های سازمان بهزیستی در ارائه خدمات به کودکان بیان کرد: مطابق قانون، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست معرفی شده از سوی مراجع قضایی برعهده سازمان بهزیستی است و براین اساس کودکان صفر تا ۱۸ سال و به بالا در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. 

وی با اشاره به فعالیت ۶ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سطح استان گفت: در راستای ارائه خدمات به فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست نزد خانواده جایگزین (امدادبگیران) و برای سهولت دسترسی این دسته از فرزندان و سرپرستان آنان‌ پرونده‌های اجتماعی این افراد به مراکز مثبت زندگی نزدیک محل زندگی آنان واگذار شده که با معاونت اجتماعی همکاری دارند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: هم اکنون ۹ مرکز مثبت زندگی در سطح استان قزوین وجود دارد که از این تعداد ۲ مرکز مثبت زندگی در شهرستان قزوین، ۳ مرکز مثبت زندگی در شهرستان البرز و همچنین در شهرستان‌های آبیک، تاکستان، بویین‌زهرا و آوج هر کدام یک مرکز مثبت زندگی با دفتر کودکان همکاری دارند.

وی در پایان در خصوص عملکرد دفتر شبه خانواده خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۱۱ کودک به فرزندخواندگی و امین موقت واگذار شدند همچنین ۳۳۰ فرزند تحت مراقبت در خانواده جایگزین با پرداخت مستمری ماهیانه (امدادبگیران) هستند.

کد خبر 120715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد