ارائه خدمات سالمندی از طریق ۱۳ مرکز تحت نظارت بهزیستی

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ سالمند از خدمات بهزیستی در استان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی، جلسه شورای ساماندهی سالمندان با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیر کل بهزیستی استان  و جمعی از اعضای کمیته ساماندهی شورای سالمندان دستگاههای اجرایی استان با موضوع بررسی گزارش اقدامات انجام گرفته در خصوص سالمندان در محل استانداری اردبیل برگزار گردید.

در این نشست حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان گفت: در حوزه سالمندان مساله بسیار مهم در خصوص برگزاری شورای سالمندان متشکل از کارگروه زیرمجموعه آن  دانشگاه علوم پزشکی و رفاه هست که علیرغم اهمیت مباحث سالمندی تمکین کافی و جامع از این قضیه دیده نمی شود.

مدیرکل بهزیستی استان یادآورشد: در مجموع ۱۳ مرکز سالمندان اعم از روزانه، شبانه روزی و ویزیت در منزل در سطح استان تحت نظارت بهزیستی در حال فعالیت می باشند و در کنار اینها تعداد ۴ مرکز به صورت شبانه روزی(با ظرفیت اسمی ۲۰۰ سالمند)، ۳ مرکز روزانه به صورت روزانه(یک مورد درشهر مشکین شهر و دو مورد هم در شهر اردبیل)، یک مرکز به صورت ویزیت در منزل (با ظرفیت ۵۰ نفر) و ۵ خانه حمایتی سالمندان (با ظرفیت اسمی۱۵۰نفر در مجموع) از خدمات مستمر و غیر مستمر سازمان بهره مند هستند.

وی ادامه داد: مجموعاً۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر از سالمندان تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند که از این تعداد۵۴ درصد آن بانوان و ۴۶ درصد هم آقایان تشکیل می دهند.

او تاکید کرد: مساله بسیار مهم دیگر که  اخیراً جزو مصوبات شورای سالمندان  مطرح شده بود بحث برگزاری جشنواره خدمت رسانی به سالمندان بود که در همین مورد طی جلساتی که از سوی معاونت توانبخشی بهزیستی صورت گرفت برخی سنجه هایی مشخص و تهیه شد تا در قالب ۱۳سنجه مختلف به ادارت معرفی و ابلاغ شدند که تاکنون برخی از ادارات با درایت و آگاهی لازم بر طبق سنجه های مورد نظر پاسخ های معقول و مناسب داده اند که تلاش خواهیم کرد از دستگاه های برتر در همین زمینه با اهدای لوح مناسب قدردانی بعمل آید.

این مسوول اضافه کرد:  اتفاق بسیار مهمی که در بهزیستی صورت گرفت بحث برگزاری جلسه نشست اتاق فکر سالمندی بود که با محوریت بررسی دغدغه های حوزه سالمندی و تدوین سنجه ها تشکیل یافت تا دراین زمینه هم با بررسی دقیق موضوعات مربوط به سالمندی راهکارهای لازم استخراج و برای اجرای آنها به دستگاه های عضو ابلاغ شود.

کد خبر 120589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد