دسترسی به آمار دقیق ضامن دید وسیع در تصمیم گیری است 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به پوشش ۸ درصدی خانوارهای استان زنجان در بهزیستی به تعداد ۳۰ هزار و ۶۸۷ خانوارعنوان کرد: مرجع اعلام آمار در بهزیستی فقط یک حوزه است و منابع استخراج آمار باید روشن و واضح و صحیح باشد تا دید وسیعی جهت تصمیم گیری ایجاد کند.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو در مراسم تجلیل از ۱۴ کارشناس حوزه ی آمار بهزیستی استان زنجان که به مناسبت گرامیداشت این روز برگزار شد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در زمینه ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت، سالمندان، بیماران اعصاب و روان، زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست فعالیت گسترده ای دارد که بدون آمار و تصمیم گیری براساس ذهنیات و برداشت های فردی به بیراهه رفتن است و نمی توان مسیر درستی برای موفقیت و بهبود شاخص ها ترسیم کرد.

وی افزود: آمار یکی از ارکان حیاتی علم و تحقیق، ابزار ضروری برای تحلیل داده ها، تصمیم گیری هاو برنامه ریزی دقیق در حوزه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی است.
خدابنده لو ادامه داد: داده ها پیش قراولان اصلی در عرصه برنامه ریزی هستند که بدون آنها هیچ تحول رو به رشدی اتفاق نمی افتد. داده ها و اطلاعات صحیح و درست، می تواند روند تصمیم گیری از سطوح خرد تا کلان را تسهیل کند، از این روست که صاحبان این ابزار در مرحله اول باید در مورد صحت و درستی داده ها مطمئن شوند.

مدیرکل بهزیستی تصریح کرد: در فعالیت های پژوهشی آمار حرف اول را می زند و اگر متخصص آمار نتواند اطلاعات را به درستی آنالیز و تحلیل کند، نمی توان قدم‌های بعدی را با آگاهی و اطلاعات صحیح و هدفمند برداشت.

کد خبر 120488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد