بررسی مشکلات روشندلان گچساران  با حضور مسئولین بهزیستی استان

در مراسمی که با حضور جمعی از روشندلان توانمند شهرستان گچساران برگزار گردید اسماعیل دامیار ، مدیر کل و کریم رهیده ، معاون توانبخشی بهزیستی استان به همراه افشین بدخشان ، سرپرست شهرستان گچساران و با حضور کارشناس مسئول توانبخشی و کارکنان این شهرستان از روشندگان عزیز تقدیر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد / چهارشنبه1403/7/26 به مناسبت گرامی داشت روز جهانی نابینایان مراسمی با حضور مسئولین اداره کل بهزیستی استان و شهرستان گچساران در بهزیستی این شهرستان برگزار گردید.

 اسماعیل دامیار مدیرکل بهزیستی استان در این برنامه ضمن عرض تبریک به مناسبت روز عصای سفید با شعار  دسترسی به فناوری، نویدبخش مشارکت اجتماعی نابینایان، عنوان کرد: یکی از برنامه‌ها ما در سفر به گچساران دیدار ، گفتگو و تجلیل از نابینایان و کم بینایان به مناسبت هفته عصای سفید بود.

دامیار خاطر نشان کرد: در استان ۳۵۲۱ نفر نابینا و کم بینا داریم که ۲۱۰ نفر آنان نابینای مطلق می‌باشند.
 
مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما غربالگری آمبلیوپی( تنبلی چشم) کودکان ۳ تا ۶ سال می‌باشد که تاکنون ۶۰۰۰ نفر توسط بینایی سنجی‌ها انجام شده و باید ۴۰ هزارنفر تا پایان سال ارزیابی و غربالگری شوند.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد  بیان کرد: عینک، عصا، ساعت گویا، اسپیکر، مناسب‌سازی، تسهیلات، هزینه دانشجویی و... بخشی از خدمات ما به نابینایان می‌باشد.

دامیار خاطر نشان کرد: در گچساران۲۷۰ نفر نابینا و کم بینا داریم که ۵۰ نفر آنان پشت نوبت هستند ولی خدمات غیر مستمر دریافت می‌کنند.

در این مراسم که همراه با برگزاری میز خدمت برای نابینایان بود، روشندلان عزیز دغدغه‌ و مشکلات خود را که عمدتا بحث اشتغال ، حق پرستاری و مسکن بود بیان نموده  و مدیرکل بهزیستی استان دستوردادند این مشکلات را  در اسرع وقت بررسی و رفع گردند.

کد خبر 120129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد