در رسانه | مشارکت ۳۱۰۰ قزوینی در طرح پیشگیری از معلولیت سالمندی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اجرای طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت سالمندی برای بیش از ۳۱۰۰ نفر سالمند و زنان سرپرست خانوار در این استان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد

علی دهباشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به اجرای طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در سازمان بهزیستی اظهار کرد: این طرح در راستای افزایش آگاهی عمومی نسبت به موارد لازم و پیشگیری از معلولیت‌ها متناسب با سطح سواد گروه‌های هدف اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست‌خانوار و سالمندان گروه‌های هدف اصلی این طرح هستند، افزود: در این طرح بسته‌های آموزشی مناسب با شرایط آموزش‌گیرندگان تهیه شده و در اختیار افراد قرار می‌گیرد و کلاس‌های آموزشی با عناوین مشخص پیشگیری از معلولیت‌ها برای مخاطبان در سطح محلات و مدارس برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اجرای طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت سالمندی برای بیش از ۳۱۰۰ نفر نفر سالمند و زنان سرپرست خانوار در این استان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶۴ درصد از این افراد سالمند و ۳۶ درصد هم زنان سرپرست خانوار بوده‌اند که تحت پوشش این طرح در شش‌ماهه ابتدایی سال قرار گرفتند.

دهباشی‌پور درباره اجرای طرح مشاوره ژنتیک هم عنوان کرد: این طرح با هدف پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیک که در آن خدمات مشاوره در مورد تشخیص، پیش‌آگاهی و کنترل بیماری ارائه می‌شود و روش به ارث رسیدن بیماری، خطر تکرار آن در سایر افراد خانواده و روش‌های موجود برای کاهش عوامل خطرآفرین شناسایی می‌شود.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۳ هزار نفر سالمند برای نخستین بار به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه کرده‌اند که حدود ۵۱ درصد این افراد توسط متخصص روانپزشک ویزیت شده‌اند و توصیه‌های پیشگیرانه یا درمانی را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 120103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد