پیام مدیرکل بهزیستی هرمزگان به مناسبت روز جهانی عصای سفید

مدیر کل بهزیستی هرمزگان در پیامی فرارسیدن روز عصای سفید با شعار« دسترسی به فناوری ، نوید بخش مشارکت اجتماعی نابینایان » را به تمامی روشندلان تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در متن پیام سامیه جهانشاهی آمده است : 

۲۴ مهر پانزدهم اکتبر در سال ۱۹۵۰ میلادی به همت سازمان یونسکو و شورای جهانی نابینایان روز جهانی عصای سفید نام گذاری شده است، گرامیداشت این روز نشانه ی عزم ملی برای بکارگیری توانمندی های نابینایان و توجه بیشتر به مشکلات آنها و ایجاد محیط های مناسب برای این افراد است .

سازمان بهزیستی به عنوان متولی پیگیری حقوق افراد دارای آسیب بینایی بر اساس اهداف و شرح وظایف خود کوشیده است با سنجش دقیق سطح نیازهای افراد دارای معلولیت بینایی و انطباق نوع خدمات با سطح عملکرد و میزان محدودیت‌های این افراد، فرایند خدمت رسانی به آنها را براساس نیازهای روز گسترش داده و به سهم خود زمینه توانمندسازی و تلفیق اجتماعی آنها را فراهم کند.

روز جهانی عصای سفید امسال با شعار« دسترسی به فناوری ، نوید بخش مشارکت اجتماعی نابینایان » مزین گردیده ، بی شک دسترسی کامل افراد دارای معلولیت بینایی به  فناوری ، منابع تخصصی و آموزش های لازم زمینه ساز توانمندسازی ، استقلال و مشارکت موثر این افراد در جامعه خواهد بود و رسیدن به این هدف مستلزم همراهی تمامی دستگاه هایی است که بر اساس قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ، موظف به خدمت رسانی به افراد نابینا و کم بینا هستند.

اینجانب بر خود لازم می دانم فرا رسیدن بیست و چهارم مهرماه، روز جهانی عصای سفید  را به تمامی عزیزان روشندل و روشن ضمیر جامعه ، تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال توفیقات روز افزون و بیش از پیش این عزیزان را مسألت می نمایم.

سامیه جهانشاهی 

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان 

کد خبر 119763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد