برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره مسابقات قرآن و عترت در اداره کل بهزیستی گیلان

آیین افتتاحیه جشنواره مسابقات قرآن و عترت با عنوان «زندگی با قرآن» یادواره شهدای خدمت همگام با ادارات بهزیستی سراسر کشور با حضور آریا طوفانی مدیرکل، معاونین و سایر کارکنان بهزیستی گیلان ، حجت الاسلام محمد پورشعبانعلی رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان، آقای مسننی مسئول امور قرآنی اداره کل ارشاد اسلامی ، آقای مرادی مدیرعامل موسسات قرآنی استان گیلان و جامعه هدف بهزیستی در سالن زنده یاد باغچه بان بهزیستی رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان، آریا طوفانی در این مراسم ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) و گرامیداشت هفته سلامت روان ، یکی از راه های موثر برای حفظ شئونات اخلاقی و تعامل سازنده در اجتماع را فراگیری تعالیم دینی و قرآنی برشمرد و گفت: گسترش تعالیم قرآنی یکی از کارهایی است که باید در جامعه ترویج شود و اگر آموزه های دینی و قرآنی بصورت سازمان یافته در جامعه گسترش یابد قطعا از بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی در خصوص برپایی جشنواره سراسری مسابقات قرآنی سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: جشنواره قؤانی بهزیستی که هرساله برپا می شود یکی از جشنواره های مهم وتاثیر گذار است و قطعا برگزاری چنین جشنواره هایی، منشأ خیر و اثرات ارزشمندی برای خانواده بزرگ بهزیستی خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی گیلان در خاتمه،ضمن قدردانی از عوامل برپایی این جشنواره قرآنی؛ شناسایی و کشف نبوغ و استعداد مددجویان بهزیستی را هدف اصلی این جشنواره برشمرد و حمایت همه جانبه سازمان بهزیستی در جهت توانمندی مددجویان را اعلام کرد.

همچنین سهیلا پورحبیبی مسئول حوزه فرهنگی بهزیستی گیلان نیز؛ ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و خیرمقدم به مدعوین، هدف از برگزاری این جشنواره کشوری را ایجاد فضای معنوی ، ترویج اخلاق و رفتار قرآنی و افزایش آگاهی عمومی نسبت به آموزه های والای قرآنی و کشف نبوغ قرآنی در بین جامعه هدف و کارکنان و خانواده هایشان عنوان کرد و گفت:  این جشنواره در دو بخش کارکنان و خانواده هایشان و کارکنان شاغل در مراکز غیر دولتی و در بخش مددجویی برگزار میگردد و شامل رشته های قرائت تحقیق و ترتیل ، حفظ ۵ ، ۱۰ ، ۲۰ و کل قرآن کریم ، اذان ، تحقیق و پژوهش ، مناجات خوانی ، خوشنویسی ، طراحی پوستر و کتابخوانی است.

 وی افزود : تعداد ۹۰ نفر شرکت کننده در مرحله استانی این جشنواره با هم به رقابت خواهند پرداخت و نفرات برتر هر رشته به مرحله کشوری اعزام خواهندشد.

 مسئول حوزه فرهنگی بهزیستی گیلان در پایان؛ خواهان تقویت فعالیتهای فرهنگی از دستگاههای فرهنگی حاضر در افتتاحیه شد و بر لزوم گسترش و ترویج برنامه های فرهنگی و مذهبی برای جامعه هدف و کارکنان بهزیستی تاکید کرد.

کد خبر 119490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد