رسانه| دشتستان| مراسم روز جهانی کودک به میزبانی مرکز مثبت زندگی ۶۷۷۹ بهزیستی شهرستان دشتستان برگزار شد

سخن مردم: مراسم روز جهانی کودک به میزبانی مرکز مثبت زندگی ۶۷۷۹ بهزیستی شهرستان دشتستان و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد.

به گزارش سخن مردم: این مراسم با حضور کودکان موفق در زمینه های مختلف تحصیلی، ورزشی، قرآنی و ... حوزه‌های شبه خانواده و امور اجتماعی و قضات و کارشناسان دادگستری در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تلاوتی از قرآن برگزار شد.

سیده عذرا شجاعی معاون بهزیستی شهرستان دشتستان ضمن تبریک روز جهانی کودک از حضور قضات و کارشناسان دادگستری و حوزه‌های شبه خانواده و امور اجتماعی و همچنین مرکز مثبت زندگی ۶۷۷۹ بهزیستی و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقدیر نمود.
فریبا نظری کارشناس دادگستری در خصوص اهمیت اهمیت دوران کودکی و حقوق کودکان مطالبی را عنوان نمود و گفت: ایران در سال ۱۳۷۳ به پیمان نامه حقوق کودک پیوست.

وی در ادامه به حقوق کودکان اشاره نمود و گفت: حق بقا و حیات، حق رشد، حق آموزش و پرورش رایگان طبق اصل ۳۰ قانون اساسی حق عدم تبعیض حق کودکان است کارشناس دادگستری به موارد مربوط به کودکان کار اشاره نمود و گفت: طبق ماده ۷۹ قانون کار در ایران، به کار گماردن افراد زیر ۱۵ سال ممنوع می‌باشد. در پایان قضات دادگستری مهدی خوشقدم و دکتر علی جهانبخش در خصوص اهمیت دوران کودکی و حقوق کودکان مطالبی را عنوان نموده و جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

کد خبر 119385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد