همایش دانشجویی پیشگیری از معولیت‌های دوران سالمندی

به‌مناسبت روز سالمند، با همکاری معاونت امور توسعه و پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه، همایش دانشجویی با موضوع پیشگیری از معولیت‌های دوران سالمندی برگزار شد.

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

در این همایش، دکتر مسعود پایدار معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان عنوان کرد: یکی از اهداف و رسالت‌های بهزیستی کمک به به‌زیستنِ دوران سالمندی و به حداقل رساندن معلولیت‌های این دوران است. وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند و نظر به این‌که این جمعیت در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت، ضروری است که تمهیدات لازم به‌منظور افزایش رفتارهای سلامت و کاهش رفتارهای بیماری‌زا در دوران میانسالی صورت پذیرد.

پایدار افزود: یکی از اهداف معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی در برنامه آگاه‌سازی سالمندان، برای پیشگیری از معولیت‌های دوران سالمندی؛ ارتقاء دانش، تغییر نگرش و در نهایت تغییر رفتار در گروه‌های هدفِ میانسال و سالمند است. سالمندان باید بیاموزند چگونه از خودشان مراقبت کنند تا بیمار نشوند و این مراقبت را باید از میانسالی آغاز کرده، تا سالمندیِ بدون دغدغه و سالمی را داشته تجربه کنند.

در این همایش راهکارهای آموزشی لازم به‌منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دوران سالمندی از جمله؛ سکته مغزی، سکته قلبی، آلزایمر، دمانس، دیابت، سقوط، آرتروز و پوکی استخوان، ارائه شد.

شایان ذکر است که این همایش ویژه‌ی دانشجویان کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی و با حضور سایر دانشجویان رشته مشاوره و روانشناسی دانشگاه رازی و همچنین کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی شهرستان کرمانشاه و کارشناس ستادی این برنامه برگزار شد.


بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد.

کد خبر 118551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد