حضور افراد کم توان و ناتوان در جامعه از شاخصه های توسعه اجتماعی است

نشست صمیمی استاندار مازندران با روسای انجمن های افراد دارای معلولیت استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ بریمانی مدیرکل بهزیستی استان در نشست صمیمی استاندار با مدیران انجمن ها و تشکل های افراد دارای معلولیت استان مازندران، گفت؛ انجمن ها و تشکل های افراد دارای معلولیت، بازوان پرتوان بهزیستی در خدمت رسانی تخصصی به توانخواهان هستند.
 بریمانی ضمن تشکر از تلاش مسوولان و دست اندرکاران انجمن های افراد دارای معلولیت در جهت پیگیری و انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی و غیره افراد دارای معلولیت، افزود: این انجمن ها نقش بسزایی در انعکاس مشکلات توانخواهان به دستگاه‌های اجرایی و نهادها و برطرف نمودن مسایل آنان را دارند.
وی با بیان اینکه ۴ انجمن فعال نابینایان و کم بینایان، ناشنوایان و کم شنوایان، جامعه معلولین و ضایعه نخاعی در استان مازندران مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: بهزیستی مازندران با هم اندیشی مجموعه انجمن ها سعی در ارتقا برنامه ها و طرح ها جهت مرتفع نمودن نیازهای این عزیزان دارد.
مدیرکل بهزیستی استان قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را از مترقی ترین و مدرن ترین قوانین بین المللی در این زمینه برشمرد و افزود: هدف قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت حضور این افراد در کنار دیگر افراد جامعه برای نشان دادن توانمندی‌ها و افزایش مشارکت اجتماعی است و جامعه دسترس پذیر، نیازمند همکاری همه نهادها و دستگاهها است و امیدواریم امکان اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در تمام بندها بوجود آید.
وی یکی از شاخصه های توسعه اجتماعی را حضور افراد کم توان و ناتوان در جامعه دانست و تصریح کرد: افراد دارای معلولیت بخشی از جمعیت جامعه محسوب می‌شوند که با آماده سازی و مناسب‌سازی سطح جامعه، فضا برای حضور آنان در جامعه مهیا می‌شود.
در این نشست، مدیران انجمن های افراد دارای معلولیت استان مازندران به بیان اهم نیاز ها، انتظارات و چالش های حوزه خود پرداختند و استاندار مازندران نیز دستور بررسی خواسته های آنان را صادر کرد.

کد خبر 118538

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد