پیام تبریک مدیرکل بهزیستی استان بوشهر به مناسبت روز جهانی سالمند

دکتر حیدر عزیزنژاد مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در پیامی روز جهانی و هفته ملّی تکریم و منزلت سالمندان را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در متن مدیر کل بهزیستی استان بوشهر آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیرمؤمنان علی(علیه السلام)، بزرگداشت سالمندان را زمینه‌ساز احترام خود انسان ‌دانسته و فرموده است:‌ «وَقِّرُوا کِبَارَکُمْ یُوَقِّرُکُمْ صِغَارُکُمْ؛»

به بزرگانتان احترام کنید تا کوچکترها شما را محترم شمارند»

سالمندان، افرادی با کوله‌باری از تجربه هستند و بهره‌مندی از تجربه‌های آنان برای جوانان امروزی که شاید فکر می‌کنند دانای کُل هستند، سرمایه‌ای بسیار ارزشمند و گران‌قیمت است.

تکریم سالمندان، توصیه اکید دین مبین اسلام، پیامبر اعظم(ص) و ائمه هدی(ع) است لذا شایسته است این مهم مداوم و مستمر همواره مورد توجه خانواده‌های گرامی باشد.

سالمندی دوره کمال، پختگی، بردباری، خردمندی، شکیبائی و صلابت است. بی‌شک تجارب این پیشکسوتان می‌تواند آینده ما را در مقابل دیدگانمان هویدا سازد.

قرآن کریم، مراحل سه گانه حیات انسان را این گونه بیان فرموده است: این خدای بزرگ است که شما را آفرید و در شرایط ضعف و ناتوانی پرورش داد، دوران قدرت و جوانی به شما بخشید و سپس روزگار سالمندی و پیری برای شما مقرر داشت.

بنابراین دوران سالمندی، مانند دوران کودکی و نوجوانی، یک مسیر طبیعی جهان خلقت انسان و در واقع مرحله به کارگیری تجارب دوران های گذشته است.

سالمندی به معنای جوانی از دست رفته نیست بلکه مرحله جدیدی از زندگی با فرصت های جدید و تجریبات فراوان هست.

لذا اینجانب بر خود لازم می دانم دهم مهرماه برابر با اول اکتبر روز جهانی سالمند با شعار "سالمندی فعال، فردایی بهتر برای همه" ضمن تبریک صمیمانه این روز ارزشمند، سعادتمندی، سربلندی و تندرستی تمامی سالمندان عزیز و خانواده های محترم آنان را از درگاه پروردگار جهانیان مسئلت نموده و امیدوارم جامعه امروز و فردای ما همواره از برکات وجودی و تجربیات ارزنده این عزیزان بهره مند گردد.

دکتر حیدر عزیزنژاد

مدیر کل

کد خبر 118369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد