تسهیلگران شغلی به کمک جامعه هدف بهزیستی آمدند

دوره آموزشی تسهیلگری کارشناسان اشتغال بهزیستی فارس با هدف ایجاد شغل برای جامعه هدف، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر کل بهزیستی فارس گفت: با حضور معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی کشور دوره ویژه‌ای برای این کارشناسان گذاشته شده تا تخصص‌های لازم برای ایجاد اشتغال پایدار جامعه هدف بهزیستی فارس به صورت تخصصی آموزش داده شود.
هوشیار افزود: بعد از اتمام دوره دو روزه با آزمونی که گرفته می‌شود در صورت موفقیت کارشناسان، برای شرکت کنندگان مجوز تخصصی اتمام دوره صادر خواهد شد.
معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی کشورهم گفت: کارشناسان حوزه اشتغال دوره‌های تخصصی را بگذرانند تا بتوانند با کمک بخش خصوصی و دستگاه‌های مختلف اجرایی مشکلات پیش روی جامعه هدف بهزیستی را برطرف و زمینه اشتغال آنها را فراهم کنند.
محسن ایروانی افزود: با آموزش‌هایی که در این دوره داده می‌شود و آگاهی کارشناسان اشتغال از موضوع معافیت‌های مالیاتی ایجاد شغل برای کار فرمایان، زمینه ترغیب، جذب و به کار گیری معلولان و جامعه هدف بهزیستی را فراهم می‌کنیم.
وی افزود: امسال تعهد سازمان بهزیستی برای ایجاد اشتغال در کل کشور ۶۰ هزار نفر است که از ابتدای امسال تاکنون برای ۲۲ هزار و ۳۸۰ نفرشغل ایجاد شده است.
ایروانی بیان کرد: استان فارس هم امسال باید زمینه اشتغال ۴ هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی را فراهم کند و تاکنون برای هزار و ۲۰۰ نفرشغل ایجاد شده است
وی افزود: برای سرعت بخشیدن به اشتغال یک شبکه تسهیلگری در کشور راه اندازی شده که از ابتدای آذر آغاز به کار خواهد کرد و در کل کشور در هر شهرستان حداقل یک تسهیل‌گر شغلی در بخش غیر دولتی مشغول به کار می‌شود.

کد خبر 118329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد