14درصد جمعیت استان مرکزی سالمند هستند

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: بحران جمعیت از جدی‌ترین بحران‌های استان است، این در حالی است که وضعیت زاد و ولد در استان در شرایط خوبی قرار ندارد.

دکترمحمود حسین‌آبادی اظهار کرد: 220 هزار نفر معادل 14 درصد جمعیت استان مرکزی را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه هفتم  تا سیزدهم  مهرماه به عنوان روز جهانی سالمندان نامگذاری شده است، افزود: بحران جمعیت جدی‌ترین بحران استان است، این در حالی است که وضعیت زاد و ولد در استان در شرایط خوبی قرار ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر 256 نفر از سالمندان استان در مرکز نگهداری شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

دکترحسین‌آبادی در خصوص تعداد مراکز نگهداری سالمندان استان  گفت: در حال حاضر 5 مرکز سالمندان در اراک، یک مرکز در دلیجان، یک مرکز تفرش، یک مرکز آشتیان و یک مرکز نیز در محلات فعالیت دارند، ضمن اینکه یک مرکز مراقبت و ویزیت سالمندان در اراک وجود دارد.  
وی همچنین تعداد سالمندان زیرپوشش بهزیستی استان را 19 هزار و 760 نفر اعلام و با اشاره به خدماتی که بهزیستی به این افراد ارائه می‌دهد، بیان کرد:  خدمات توانبخشی شامل واکر، ویلچر، توالت فرنگی، عصا، صندلی حمام، ویلچر حمام، سمعک، باطری سمعک، کفش طبی، پای مصنوعی و..... از جمله خدماتی است که به سالمندان ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکز ی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 مورد سالمندآزاری ساماندهی شده و 48 مورد نیز مشاوره سالمندان انجام شده است.

وی درخصوص راه‌اندازی مراکز مشاوره افزود: در اراک 2 بنیاد فرزانگان فعال  و یک بنیاد فرزانگان آوای مهر در دلیجان داریم، دو بنیاد دیگر نیز در اراک و خمین در حال تأسیس است.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به طرح غربالگری سالمندان اظهار کرد: با اجرایی این طرح تاکنون 2 هزار سالمند از نظر غربالگری سرطان روده بزرگ، سینه، تست قند و فشارخون در مراکز بهداشت سطح شهر اراک غربال شده‌اند.

دکترحسین‌آبادی در خصوص برگزاری جلسات شورای سالمندان نیز تصریح کرد: این شورا به‌صورت فصلی برگزار می‌شود و ادارات اصلی عضو شورای سالمندان شامل استانداری، بهزیستی، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد، مدیریت و برنامه‌ریزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی هستند.

کد خبر 118310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد