جانبازان و توانخواهان در تلاش و اراده سرامد هستند

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان و نائب رئیس کمیته ملی پارالمپیک در مراسم نکوداشت «فرزندان ایران» ضمن تسلیت به خانوادهای داغدار معدن طبس و تبریک هفته دفاع مقدس، از سازمان بهزیستی برای برپایی نکوداشت از کاروان فرزندان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل، کاظمی پور با بیان اینکه کاروان فرزندان ایران باعث شادی مردم ایران و  رهبر معظم انقلاب شدند، افزود: در کاروان فرزندان ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، ۱۲ بانوی ورزشکار معلول موفق شدند، ۷ مدال ارزشمند که بالاترین تعداد در این مسابقات بود را بدست آورند.

کاظمی پور با اشاره به این که در این دوره از بازی های پارالمپیک، ما دارای «ترین های» زیادی بودیم و تجربه کردیم خاطر نشان کرد: در این دوره از بازی ها ما جوانترین عضو را در پاراتکواندو داشتیم. چراکه زهرا رحیمی با ۱۵ سال سن موفق شد، مدال نقره  را بدست اورد. از سوی دیگر ایشان کم تجربه ترین عضو کاروان در عرصه بین المللی بود ولی با این حال در این بازی ها تجربه موفقی داشت و به مدال رسید. 

او افزود: پرستو حبیبی هم در پرتاب کلاب پارادومیدانی و هاجر صفرزاده دارای معلولیت بینایی توانستند در پارادومیدانی  ۲۰۰ متر و ۴۰۰  متر  به مدال نقره دست یافتند . همچنین ما برای اولین بار بانوی دونده در بازی های پارالمپیک داشتیم  و مهمتر اینکه صفرزاده در هر  سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی توانست رکوردزنی  خوبی کند و رکورد خود را در اسیا ارتقا دهد.

نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک در ادامه به  موفقیتهای ساره جوانمردی در رشته پاراتیراندازی اشاره کرد و گفت: جوانمردی بعد از مادر شدن در دوسال  گذشته  توانست مدالهای ارزشمندی را بدست اورد و با کسب مدال طلا در رشته تیراندازی  به پرافتخارترین ورزشکار پارالمیپک تبدیل شد.

کاظمی پور از سازمان بهزیستی خواست تا سامانه ای را راه اندازی کند تا برای تمام فدراسیون های مختلف ورزشی که در زمینه جانبازان و توانخواهان  به خصوص در رأس ان کمیته ملی پارالمپیک فعالیت می کنند در دسترس باشد.

او افزود: در زمان طلایی و تروماهایی که منجر به اسیب دیدگی های غیرقابل جبرانی مانند ضایع نخاعی و ... می شود دستیابی به جامعه  مخاطب ضروری است که در فاصله زمانی بعد از جراحتها  می تواند در حفظ  روحیه بازگشت به زندگی و ادامه زندگی و شیوه جدید و بازگشت به دوره جدید  فراهم شود. چراکه در این میان یکی از فعالیت های اجتماعی موثر برای این قشر فعالیتهای ورزشی  است از این رو باید با هم کمک کنیم تا با فعالیت ورزشی روی این جامعه  مخاطب خود  اثرگذاری مثبتی داشته باشیم به زندگی برگردانیم. 

نائیب رئیس کمیته ملی پارالمپیک جانبازان و توانخواهان را از حیث تلاش و اراده  سرامد دانست و گفت: این بخش از جامعه  برای رسیدن به هدف خود هم اراده مصمم دارند وهم تلاش بیشتری می کنند حتی بیشتر از افراد سالم دارای اراده قوی و تلاش هستند.

کاظمی پور ابراز امیدواری کرد که فعالیت مشترک با سازمان بهزیستی امکان برنامه ریزی  برای دو سال اینده  تا بازی های آسیایی  ۲۰۲۸  ناگایا و المپیک  ۲۰۳۰  استرالیا را فراهم کند تا در این د و رویداد آینده هم بتوانند ورزشکاران بیش از این بار که  ۲۵ به پرچم ایران را به اهتزار درآوردند پرچم ایران را بالا ببرند.

کد خبر 117807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =