شهرتهران| کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی زنان سرپرست خانوار با حضور مسئولین مراکز مثبت زندگی برگزار شد

کارگاه آموزشی پیامدهای طلاق بر زنان سرپرست خانوار و فرزندان تک والد با حضور مسئولین مراکز مثبت زندگی در سالن اجتماعات بهزیستی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در این کارگاه آسیب های اجتماعی که زنان سرپرست خانوار با توجه به عواملی چون طلاق، فوت همسر، اعتیاد همسر و... به آن دچار می شوند به افراد حاضر آموزش داده شد.

مدرس دوره گفت: زنان سرپرست خانوار از جمله گروه های آسیب پذیری هستند که گاه عواملی چون طلاق، فوت، اعتیاد همسر، از کار افتادگی همسر و رها شدن توسط مردان مهاجر یا بی مبالات، موجب آسیب پذیری این طیف وسیع از جامعه، می شود.

زهرا حسینی آبیز در ادامه افزود: زنانی که به دلایل مختلف همسرشان را از دست می دهند و یا از همسرشان جدا می شوند به یکباره با جهان دیگری روبرو می شوند. دنیایی که بسیاری از مختصات آن ناآشنا است. دشواریهائی که این زنان تاب می آورند عمدتاً به دغدغه های معیشتی عاطفی، وسواس های فکری، حاشیه های ناخواسته از برخورد نامناسب اطرافیان و... مربوط می شود. در هر حال این گروه از زنان به عنوان زنان مطلقه یا بیوه در جامعه شناخته می شوند که با مسائل، مشکلات و موانع زیادی در زندگی مواجهند. لذا قبل از اینکه دختران اقدام به ازدواج نمایند باید نکاتی مد نظرداشته باشند و مشاوره قبل از ازدواج، آموزش پدر یا مادر بودن قبل از فرزندآوری می تواند از آسیب های جدی پیشگیری کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فارغ از نگاه سوء آزار دهنده برخی از مردان به اینگونه زنان، بسیاری از زنان مجرد به واسطه  ناتوانی در برخورد با مشکلات متعددشان و یا فشار اطرافیان مجبور به ازدواج مجدد می گردند. علاوه براینکه این زنان اغلب خواستگارانی بسیار بالاتر از سن خود و دارای چند فرزند دارند، مشکل مهم تر رضایت فرزندان است که اجازه  ازدواج  را به مادرشان بدهند و مشکلات اقتصادی زنان مطلقه و مسائل ناشی از برگشت بر سر سفره پدر، طعنه ها و نیش های افراد فامیل و خانواده، عدم نگهداری فرزندان زنان مطلقه در خانه پدری، برخوردهای ناشایست مردم و از همه مهم تر  بحران تنهایی و نداشتن تکیه گاه را از جمله مسائلی دانست که دست به دست یکدیگر می دهند و موجب می شوند آنها خیلی سریع و شتابزده و بدون تفکر و تأمل به ازدواج ناخواسته دیگری تن بدهند.

گفتنی است، در پایان این جلسه تاثیرات طلاق بر کودکان مورد بررسی قرار گرفت از جمله:آسیب هیچوقت به صفرنمی رسد ولی می توان کاهش داد بچه ها در هرسنی آسیب می بینند. کلا" سن نوجوانی بسیارحساس است و والدین اگر قصد ازدواج مجدد دارند بهتر است در این سن نباشند چون مشکلات زیادی از قبیل خودکشی، فرارازخانه، افت تحصیلی، افسردگی و... برای نوجوانان ایجاد خواهد شد.

کد خبر 117302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد