همایش ملی به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی

همایش ملی به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی در تالار وزارت کشور برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ همایش ملی به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی با همکاری امور اجتماعی وزارت کشور، معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی کشور در تالار همایشهای وزارت کشور برگزار گردید.  
در این همایش محمد نصیری مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت:از دغدغه های اصلی این اداره کل افراد و خانواده افرادی است که دارای افکار و یا اقدام کننده خودکشی بوده که بعنوان یک مشکل بهداشت عمومی جدی، توجه ما را میطلبد و مستلزم همکاری سازمانها و ارگان‌ها می باشد که تاکید بر ضرورت اجرای برنامه های مبتنی بر پیگیری مراقبتی با هدف پیشگیری از خودکشی لازم و ضروری است.
در ادامه علیرضا محمدی معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران افزود:پیشگیری از خودکشی نیازمند مجموعه ایی از اقدامات روانشناختی، خانوادگی، اجتماعی و معنوی است تا نیازهای فرد به خوبی تامین و نشاط و رضایت از زندگی در او افزایش یابد. اجرای برنامه های پیگیری مراقبتی اقدامی موثر برای افراد در معرض خودکشی به منظور کاهش میزان خودکشی و رفتارهای مرتبط این اداره کل می باشد.
خودکشی از مهم‌ترین نگرانیهای بهداشت عمومی است که آسیب‌های فراوانی برای فرد و جامعه دارد. بنظر میرسد اگر افراد دارای رنج روانی و افکار خودکشی حمایت شوند احتمال خودکشی آنان بطور چشمگیری کاهش می یابد.

کد خبر 117031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد