به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح الله خدابنده لو در حاشیه ی دوره آموزشی اصول مددکاری ویژه پرسنل مراکز مثبت زندگی گفت: در نظام اداری و اجرایی رضایت مردم از خدمات دستگاههای دولتی یکی از شاخصهای اصلی سنجش کار آمدی و رشد و توسعه است و مؤلفه هایی از قبیل سرعت، صحت و دقت در انجام کار مراجعان، چگونگی رفتار و برخورد با ارباب رجوع و اطلاع رسانی مناسب عواملی هستند که موجب رضایتمندی مراجعین می شوند.
وی با اشاره به فعالیت ارزشمند مددکاران در بخش دولتی و مراکز مثبت زندگی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ مددکار در ۳۶ مرکز مثبت زندگی مشغول فعالیت هستند و پیگیری امور مددکاری خانواده، ارائه آموزشهای لازم پیرامون تحکیم خانواده، آموزشهای مهارتهای زندگی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، آگاهسازی برای پیشگیری از معلولیتها، شناسایی داوطلبین، خیرین، معتمدین محلی و حمایت طلبی و سایر موارد مرتبط را در دستور کار خود دارند.
خدابنده لو با اشاره به اینکه فعالیت مراکز مثبت زندگی بر ۲ پایه فناوری اطلاعات و مددکاری اجتماعی استوار است و پایش پرونده ها و آموزش در این مراکز مورد توجه قرار می گیرد؛ خاطرنشان ساخت: هدف از پایش و آموزش ها، ارتقا و جهت دار کردن خدمات مددکاری اجتماعی، ساماندهی فعالیت های مددکاران در راستای حمایت هدفمند و نهایتا پیشگیری از رسوبی شدن پرونده های تحت پوشش است.
وی با اشاره به محله محوری خدمات مراکز مثبت زندگی تاکید کرد:مراکز مثبت زندگی فرصتی هستند تا مددجویان بهزیستی به بهترین شیوه و در کوتاهترین زمان ممکن بتوانند خدمات مورد نیاز خود را با آسایش و راحتی بیشتری از مددکاران اجتماعی دریافت کنند و اگر هم محل سکونت آنها تغییر پیدا کند با ارائه درخواست، پرونده به نزدیکترین مرکز مثبت زندگی محل سکونت فرد انتقال می یابد.
نظر شما