رسانه| اجرای برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان تا پایان اسفند

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر گفت: برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال که از فروردین امسال در سراسر استان و در مناطق شهری و روستایی آغاز شده تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مهرناز اسکندری بیان کرد: تنبلی چشم یک اختلال تکاملی در بینایی است که در دوران کودکی و قبل از ۷ سالگی اتفاق می‌افتد.
وی ادامه داد: آمبولیوپی یا تنبلی چشم یک نوع اختلال است که دید را کاهش می‌دهد و در صورت پیشرفت منجر به ایجاد کم‌بینایی و یا حتی نابینایی می‌شود.


معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: بهترین راه حل برای مقابله با این اختلال، تشخیص و مداخله زودهنگام برای پیشگیری از معلولیت‌ها در بین کودکان ۳ تا ۶ سال است.


وی عنوان کرد: هدف از برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در واقع پیشگیری از شیوع نابینایی و کم بینایی در بین کودکان ۳ تا ۶ سال است.


اسکندری بیان کرد: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۳۷ کودک ۳ تا ۶ سال را در استان بوشهر غربال کردیم که از این تعداد ۱۰۲۴ کودک را به بینایی‌سنج ارجاع دادیم که در نهایت ۳۵۰ کودک با تنبلی چشم یا آمبلیوپی را شناسایی و برای ۸۳ کودک کمک هزینه خرید عینک پرداخت کردیم.


به گفته وی در شش ماه امسال ۱۸ هزار و ۳۷۵ کودک غربال شدند که از این تعداد ۱۰۷ کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شد.  


معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر اظهار داشت: انتظار می‌رود پدر و مادرانی که کودکان ۳ تا ۶ سال دارند برای سنجش بینایی فرزندان خود به پایگاه‌های دائم ما در مراکز مثبت زندگی، مراکز و خانه‌های بهداشت و یا بهزیستی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

کد خبر 117234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد