مسابقات استانی بومی محلی و سنتی ویژه معلولین تحت پوشش بهزیستی در بخش cbR در برازجان برگزار شد

مسابقات استانی بومی محلی و سنتی ویژه معلولین cbr با حضور محمد کرمی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان بوشهر، رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان بوشهر، سرپرست هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی و رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان، در سالن ورزشی امام رضا(ع) برازجان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر محمد کرمی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان بوشهر، در گفتگویی اظهار داشت: این مسابقات جهت ایجاد شور و اشتیاق بین معلولان استان و در قالب بازی های  بومی محلی در بخش cbr و منتخب شهرستانها و انتخاب برترین آنها به مسابقات کشوری برگزار شده است.

محمدکرمی افزود: افرادی که در این مسابقه شرکت کردند، ورزشکاران توانخواه و توانیابانی هستند که در روستا زندگی می کنندو  این برنامه مختص توانخواهان روستایی است.

وی گفت: این مسابقات در  پنج الی شش رشته ورزشی بومی و محلی  هفت سنگ، دال پلان، لی لی، مچ اندازی و دوز فیزیکی میان این عزیزان برگزار می شود که معلولان ورزشکار در فضای دوستانه و شاد با هم به رقابت می پردازند.

 معاون امور توانبخشی بهزیستی استان بوشهر گفت: از افراد توانخواه ورزشکاری که حضور دارند، ۶نفر آقا و ۶نفر خانم به مسابقه کشوری در بابلسر مازندران که مهرماه برگزار خواهد شد راه پیدا خواهند کرد؛ تا در سطح کشوری نیز با حریفان خود به رقابت بپردازند.

محمد کرمی در مورد هدف از برگزاری این مسابقات، افزود: هدف، شادابی و حفظ اعتماد بنفس و خروج از انزوا توانخواهانی است که در روستاها زندگی می کنند و باید به واسطه شناسایی استعدادهایشان، دیده شوند و بازگردانی روحیه به آن ها نیز دیگر هدف ما برای برگزاری این مسابقات است.

کرمی ادامه داد: افرادی که استعداد دارند و توانایی مقام آوری دارند، به هیات های نابینایان و ناشنوایان و...معرفی خواهند شد.

شایان ذکر است؛ در این مسابقات،   محمدحسین محمدی مقام اول دال پلان در مردان از دشتستان، فرشته یاقوتی نفر اول دال پلان زنان از دشتی، عباس حسینی از دشتستان هفت سنگ آقایان مقام اول را کسب کردند.

در این میان به  ترتیب سیده هاجر نورخواه از بوشهر مقام اول هفت سنگ بانوان، در مسابقه دوز فیزیکی آقایان نیز کرامت کرمی مقام اول از تنگستان، دوز پا فیزیکی بانوان سحر رضایی نفر اول از دشتستان، رشته مچ اندازی در وزن ۶۰ کیلو گرم ریحانه اسلام پور از دشتستان مقام نخست، آقای دژگاهی از دشتی در وزن ۶۰ کیلو مقام اول را کسب کردند.  

فرشاد رحیمی نیز در وزن ۸۰ کیلو از دشتستان مقام اول، آقای دلواری در وزن ۹۰ کیلو از تنگستان مقام اول، در مسابقه لی لی ام البنین نادری مقام نخست از گناوه، و مرتضی محمودی مقام اول در این رشته از گناوه را کسب کردند.


 

کد خبر 117045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد