کارگاه پیشگیری از رفتارهای خود آسیب رسان با محوریت خودکشی در بهزیستی شاهین دژ

بمناسبت روز جهانی خودکشی کارگاه پیشگیری از رفتارهای خود آسیب رسان در بهزیستی شاهین دژ برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شاهین دژ ؛
کارگاه آموزشی پیشگیری از رفتارهای خود آسیب رسان برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان با حضور روانشناس اورژانس اجتماعی و سوپروایزر خودکشی استان در سالن کنفرانس بهزیستی شاهین دژ برگزار شد.
مهری داداشیان رئیس بهزیستی شاهین دژ گفت : انجمن بین‌المللی پیشگیری از خودکشی (IASP) روز جهانی پیشگیری از خودکشی را در سال ۲۰۰۳ معرفی کرد. این روز توسط فدراسیون جهانی بهداشت روان و سازمان بهداشت جهانی حمایت می‌شود. هدف از این روز تحقیق و جمع‌آوری داده‌ها در مورد رفتار خودکشی، تعیین علل مختلف و اینکه چرا علائم آن نادیده گرفته می‌شوند، همچنین توسعه شیوه‌ها و سیاست‌های صحیح برای پیشگیری از خودکشی است.
ایشان اظهار کرد ؛شعار روز پیشگیری از خودکشی ۱۴۰۳ «ایجاد امید از طریق اقدام» است. برای مقابله با این رخداد تلخ باید با خانواده، دوستان، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، رهبران مذهبی و سیاسی به منظور جلوگیری از خودکشی از طریق مشاوره فعال و حمایت همکاری کرد. بحث در مورد سلامت روان به همین علت مهم است تا دیگران راحت‌تر در مورد دوران سختی که می‌گذرانند صحبت کنند و در صورت لزوم از متخصص کمک بگیرند.
داداشیان افزود ؛خودکشی بر همه کشورها تأثیر می‌گذارد و تحت تأثیر عواملی هم‌چون اختلالات روانی، عملکرد تحصیلی و شغلی، وضعیت جسمانی، سلامت و رفاه روانی، وضعیت اقتصادی، وضعیت مالی، میزان افسردگی و رضایت کلی از زندگی است. برای کاهش نرخ مرگ‌ومیر ناشی از آن نیز کشورها باید به بسیاری از عوامل زمینه‌ای مشترک بپردازند که در کنار هم قرار می‌گیرند و موجب می‌شوند افراد احتمال بیشتری برای انتخاب پایان زندگی خود داشته باشند.
گفتنی است این کارگاه آموزشی برای ۲۵ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش مراکز مثبت زندگی شهرستان برگزار و در ادامه جلسه پرسش و پاسخ بین مدرسین و جمع حاضر صورت پذیرفت.

کد خبر 116961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد