ساوجبلاغ | میز خدمت به مناسبت گرامیداشت روز جهانی پیشگیری از خودکشی برپا شد

عصر روز سه شنبه بیستم شهریورماه اداره بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ با همکاری آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان ساوجبلاغ میز خدمت تخصصی با موضوع تغییر روایت خودکشی با آغازِ گفتگو (با من حرف بزن) به مناسبت روز پیشگیری از خودکشی در یکی از پارک های شهر هشتگرد برپا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛"انسیه علیزاده" رئیس اداره بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ به همراه "حمیده سیاووشی" معاون پیشگیری و کارشناسان مرتبط با این طرح از نخستین دقایق برگزاری مراسم در محل حاضر شده و به سؤالات حاضرین پاسخ دادند.

گفتنیست در کنار مشاورین اداره بهزیستی و اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ کارشناسانی از نیروی انتظامی و مرکز مهرافروزان نوای البرز از مراکز فعال در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محل حاضر بوده و به حاضرین در برنامه خدمات ارائه دادند.

ازجمله فعالیت های جانبی این برنامه می توان به میز نقاشی کودکان و مسابقه ورزشی اشاره کرد.

گفتنیست خودکشی یکی از معضلات جدی اجتماعی و روانی است که به دلایل مختلفی از جمله افسردگی،اضطراب،مشکلات اقتصادی و اجتماعی و احساس تنهایی رخ می دهد.

این پدیده نه تنها بر فرد آسیب دیده تاثیر می گذارد،بلکه خانواده و جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

پیشگیری از خودکشی نیازمند آگاهی،حمایت اجتماعی و درمان مناسب است.گفتگو درباره احساسات و مشکلات،مراجعه به مشاوران و روانشناسان و ایجاد شبکه های حمایتی می تواند به کاهش این معضل کمک کند.

اهمیت توجه به سلامت روان و فراهم کردن بسترهای حمایتی برای افراد در معرض خطر،امری ضروری است.

کد خبر 116903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد