در رسانه | گزارش ۶۷۱۱ مورد اورژانس اجتماعی به سامانه ۱۲۳ در ۶ ماهه سال جاری در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در ۶ماهه سال ۱۴۰۳ مجموعا ۶ هزار و ۷۱۱ تماس با سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حامد رضایی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از روانشناسان مرکز صدای مشاور که در محل اورژانس اجتماعی اردبیل اظهار کرد: در حوزه اورژانس اجتماعی و خط ۱۲۳ از مجموع ۱۲۶۵۱ تماس در سال گذشته ۱۴۶ مورد مربوط به افکار خودکشی و ۱۲۲ مورد اقدام به خودکشی گزارش شده و همچنین در ۶ماهه اول سال جاری از مجموع ۶۷۱۱ تماس ۴۳ مورد مربوط به افکار خودکشی بوده است. وی افزود: در حال حاضر برنامه‌های سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از خودکشی در ۴ شهرستان و ۸ محله در حال اجراست که این بحث بسیار مهمی برای بهزیستی استان اردبیل است چرا که با وقوع هرگونه خودکشی در جامعه نگاه‌ها متوجه دستگاه‌های مربوطه می‌شود. مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص اقدام به خودکشی ما نیازمند همکاری سایر همکاران اجتماعی هستیم همچنین سازمان بهزیستی به‌عنوان همیار و همراه دانشگاه علوم پزشکی که وظیفه اصلی را برعهده دارد عمل می‌نماید و ارگان‌های مختلف با دیدگاه‌های گوناگون به این موضوع نگاه می‌کنند اما همه در صدد جلوگیری از این آسیب اجتماعی هستیم. رضایی گفت: طرح بسیار مهمی که در سطح کشور در حال انجام بوده طرح سراج است که کارگروه‌های عملیاتی آن نیز در استان راه‌اندازی شده تا در حوزه خودکشی و پیشگیری‌ها و اقدامات مربوطه فعالیت نماید.

راه‌اندازی اولین مرکز سراج در اردبیل

رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این مراسم گفت: سند ملی پیشگیری از خودکشی در اختیار دستگاه‌های مربوط در استان قرار گرفته و جزئیات آن تشریح شده است همچنین درباره طرح سراج، اولین مرکز سراج استان راه‌اندازی شده و فعالین اجتماعی در حال خدمات‌دهی در آنجا هستند.

در رسانه | گزارش ۶۷۱۱ مورد اورژانس اجتماعی به سامانه ۱۲۳ در ۶ ماهه سال جاری در اردبیل

وی افزود: این لزوم وجود دارد که دانش‌آموزان ما برای دوام‌آوری در روزهای سخت آموزش ببینند بنابراین اولویت ما در پیشگیری و آموزش باید در حوزه آموزش‌وپرورش تعریف شود. مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل عنوان کرد: استفاده از علوم و فناوری‌های جدید در حوزه پیشگیری و آموزش در حوزه خودکشی نیز اهمیت فراوانی دارد که از جمله از آن که مقام معظم رهبری نیز تأکید فراوان از استفاده از آن در حوزه‌های مختلف می‌کنند هوش مصنوعی است که این فناوری کمک فراوانی برای شناسایی و پیشگیری افراد مستعد برای خودکشی می‌کند که کشورهایی مثل چین نیز در این حوزه در حیطه آموزش‌وپرورش قدم‌های خوبی برداشته‌اند. گفتنی است؛ در انتهای این مراسم از روانشناسان مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ اردبیل که تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 116886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد