شهرری | بازدید ازپایگاه اورژانس اجتماعی دولت آباد

معاون پشتیبانی، منابع انسانی ومعاون امور اجتماعی بهزیستی شهرستان ری از پایگاه اورژانس اجتماعی دولت آباد بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، روح الله جعفری معاون پشتیبانی و منابع انسانی به همراه جمیله حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرستان ری از پایگاه اورژانس اجتماعی دولت آباد بازدید کردند.

روح الله جعفری معاون پشتیبانی بهزیستی شهرستان ری در این دیداربا اشاره به ‌این‌که خدمات اورژانس اجتماعی به‌صورت رایگان ارائه می شود، گفت: افرادی که مورد خشونت و یا آزار قرارگرفته باشند، از سوی مددکاران و کارشناسان اجتماعی مورد حمایت قرارمی‌گیرند و برای توانمندسازی فرد و خانواده آنها، آموزش‌های لازم برای اشتغال‌زایی و مهارت‌افزایی ارائه می‌شود.

وی افزود: افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب‌اجتماعی یا آسیب‌دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان‌خیابانی و کار، همسران آزاردیده، کودکان آزاردیده، مبتلایان به اختلال هویت‌جنسی، دختران و پسران فراری از منزل، سالمندان و معلولان آزاردیده و سایر افراد در کلیه سنین که در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند افراد مشمول دریافت خدمات از اورژانس اجتماعی بهزیستی هستند.

 در ادامه جمیله حسین زاده معاون اموراجتماعی‌بهزیستی شهرستان ری با اشاره به ویژگی مهم اورژانس اجتماعی گفت:از بارزترین ویژگی های اورژانس اجتماعی در دسترس بوده، ارائه خدمات‌ آن محدود به زمان و مکان نشده و رویکرد فعال در برنامه های عملیاتی جایگزین رویکرد غیر فعال شود.

حسین زاده تصریح کرد:خدمات مددکاری، آموزش مهارت‌های زندگی با همکاری روانشناس اجتماعی، مصاحبه تشخیصی، ارایه خدمات اجتماعی، بازتوانی، پیگیری پس از ترخیص، اطلاع رسانی راجع به برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان، را از دیگر خدمات برنامه اورژانس اجتماعی دانست.

در جریان بازدید مژگان جمالی مسئول  اورژانس اجتماعی دولت آباد با اشاره به خدمات متنوع این مرکز خاطرنشان کرد: خط اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ در تمام نقاط قابل شماره‌گیری است و در راستای پاسخگویی به مشکلات و دغدغه‌های مردمی، تیم‌های اورژانس اجتماعی به‌صورت شبانه‌روزی در سطح شهرستان  ری فعالیت می‌کند.

وی همچنین گزارشی از خدمات مرکز، آمار پذیرش، ترخیص و خدمات مددکاری ارائه نمود.

در پایان این بازدید از کارشناسان اورژانس اجتماعی دولت آباد با اهداء لوح تقدیر شد.

کد خبر 116872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد