برگزاری دومین نشست هماهنگی برون سازمانی هفته تکریم و منزلت سالمندان و کمپین ماه آلزایمر در اداره کل بهزیستی گیلان

دومین جلسه هماهنگی برون سازمانی هفته تکریم و منزلت سالمندان سال جاری و کمپین ماه آلزایمر ۲۰۲۴ با شعار "زمان اقدام در مورد دمانس ، زمان اقدام در مورد آلزایمر" صبح روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه به ریاست دکتر عابدین قاسمیان معاون توانبخشی بهزیستی استان در سالن دکترخزائلی اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

دکتر قاسمیان در این نشست که با حضور نمایندگان دستگاه های عضو شورای سالمندان استان برگزار شد، هفته سالمندان را فرصتی برای ارائه گزارش ادارات عضو در خصوص خدماتی که به این عزیزان ارائه می کنند و شنیده شدن صدای شهروندان ارشد این سامان دانست و پرداختن به موضوعاتی چون معیشت ، سلامت ، اشتغال، اوقات فراغت و ازدواج سالمندان  را در زمره موارد قابل بیان در این ایام قلمداد نمود.

در ادامه دکتر بهار پوررضا مسئول دبیرخانه شورای سالمندان استان به تاخیر شگرف رخ داده در اعلام شعار روز جهانی سالمندان از سوی سازمان ملل متحده اشاره کرد و برنامه ریزی برای هفته سالمندان را فارغ از شعار جهانی با توجه به عنوان مطروحه از سوی برخی کشورها  مبنی بر «نقشی که ما (سالمندان) ایفاء می کنیم و جایگاه ما» را  وظیفه تمامی جوامع بشری برشمرد.

وی ضمن اشاره به گزارش ۲۰۱۹ انجمن جهانی آلزایمر در ارتباط با سنجش دیدگاه پرسنل بهداشتی درمانی و مراقبین افراد مبتلا به دمانس و عموم جامعه، بر لزوم تداوم امر آگاهسازی در این خصوص تاکید کرد.

همچنین دکتر طالبی دبیر شهر دوستدار سالمند رشت نیز ضمن مروری بر برنامه های انجام شده و همچمپنین صورت نگرفته سال گذشته، به بیان پیشنهادات جدید شهرداری برای سال جاری شامل برنامه های میدانی و مسابقات پرداخت و مقرر شد که برنامه های اتی به صورت جزئی تر طی تعامل با سایر دستگاه های عضو شامل: صدا و سیما ، میراث فرهنگی ، ورزش و جوانان ، ارشاد اسلامی و ... شکل اجرایی به خود گیرد.

هچنین در این نشست پس از پخش گزارشی مصور از فعالیت‌های دستگاه های در هفته سالمندان سال ۱۴۰۲،  سایر نمایندگان دستگاه های عضو به بیان برنامه های خود در هفته تکریم و منزلت سالمندان پرداختند و مقرر گردید برنامه ها به نحو جزئی تری  کتبا از سوی ادارات عضو اعلام گردد.

کد خبر 116823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد