دیدار مسول نمایندگی بهزیستی شهرستان کهک با امام جمعه

احمد حیدری مسول نمایندگی بهزیستی شهرستان کهک با حجت‌الاسلام محسن صبوری، امام جمعه کهک دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار احمد حیدری مسول نمایندگی بهزیستی شهرستان کهک ضمن ارائه گزارشی از خدمات و فعالیتهای بهزیستی در سطح شهرستان کهک و روستاهای تابعه ، با اشاره به تشکیل منظم شورای فرهنگ عمومی شهرستان و بررسی مهمترین مسائل و مشکلات فرهنگی ، اجتماعی و .... شهرستان خواستار بررسی جامع موضوعات مرتبط با بهزیستی مانند سالمندی و مباحث سالمندان ، آسیب های اجتماعی و... در این شورای و همچنین تشکیل شورای مشارکتهای مردمی شهرستان به ریاست فرماندار ، عضویت امام جمعه محترم و کلیه نهادها و خیرین منطقه و دبیری بهزیستی به صورت منظم شد.

در ادامه حجه الاسلام والمسلمین صبوری امام جمعه شهرستان کهک ضمن تقدیر از خدمات بهزیستی در سطح شهرستان و تشکر از پیشنهادات خوب مدیر بهزیستی شهرستان و استقبال از طرح این مباحث افزود: این مهم حلقه مفقوده فرهنگی و اجتماعی در شهرستان است ، با عنایت به بافت جمعیتی ساکن شهر کهک و روستاها که اکثرا سالمندان هستند موضوع سالمندی و مشکلات ایشان از دغدغه های ذهنی بنده بود و از اینکه بهزیستی احساس مسولیت کرده و سعی دارد با بسیج امکانات همه دستگاه های دولتی و...  قدمی در احصاء وضعیت موجود ، برری شرایط فعلی و ترسیم وضع مطلوب و نیازهای آتی بردارد بسیار خوشحالیم .

امام جمعه شهرستان کهک همچنین با اشاره به ظرفیت خیرین در شهرستان و استان و جاذبه های گردشگری و سیاحتی شهرستان ازپیشنهاد تشکیل منظم شورای مشارکتهای مردمی شهرستان و کاهش موازی کاری و همچنین افزایش اعتماد مردمی به نهادهای حمایتی استقبال کرد و قول مساعد پیگیری و اجرایی شدن این دو موضوع را داد .

لازم به ذکر است کهک از مناطق ییلاقی استان قم است که در اوایل سال ۱۴۰۰ به عنوان یک شهرستان مستقل معرفی شد. در گذشته این منطقه به عنوان روستای کهک قم از روستاهای ییلاقی استان قم معرفی می‌شد. اما در حال حاضر این منطقه به عنوان یک شهر، توسعه یافته و از امکانات مطلوبی برخوردار است. جالب است بدانید نام این منطقه زمانی نوفل لوشاتو بوده است. نقشه جغرافیایی آن به صورتی است که در میان استان‌های قم، مرکزی و اصفهان احاطه شده است.

شهرستان قم از شمال شرقی تا غرب، شهرستان کاشان از شرق تا جنوب شرقی و شهرستان دلیجان از جنوب غربی، این شهرستان را احاطه کرده‌اند. مساحت شهرستان کهک قم ۹۳۸ کیلومتر مربع و مطابق سرشماری سال ۹۵ جمعیت آن ۲۰۵۸۸ نفر است.

کد خبر 116744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد