خدمات تلفنی بهزیستی آماده یاری جهت پیشگیری از خودکشی است 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از آمادگی خط تلفن مشاوره رایگان و مداخله در بحران خبر داد و گفت: شناسایی نشانه های خودکشی و معرفی راه حل های پیشگیری از آن یکی از مهمترین مواردی است که عموم مردم می توانند با خط مشاوره ۱۴۸۰ و مداخله در بحران ۱۲۳ بهزیستی تماس بگیرند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو با اشاره به روز جهانی پیشگیری از خودکشی، مصادف با ۱۰ سپتامبر، ۲۰ شهریور با شعار  " همه ما نقشی در پیشگیری از خودکشی داریم" افزود: هدف از نامگذاری این روز  افزایش اطلاع رسانی و آگاهسازی آحاد جامعه درمورد خودکشی و مشکلات روانشناختی مرتبط با آن است.

 وی تصریح کرد: همه می تواند نقشی در پیشگیری از خودکشی در هر روز از سال ایفا کنند و سازمان بهزیستی نیز با پذیرش مسئولیت جمعی، اقداماتی را با هدف پیشگیری و کاهش آسیب خودکشی و افزایش دسترسی افراد به خدمات سلامت روان در نظر گرفته است که از جمله این اقدامات می توان به ارائه  مشاوره و خدمات روان شناختی  رایگان در مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی به افراد دارای افکار، سابقه اقدام و یا تهدید به خودکشی اشاره کرد.

وی افزود: خودکشی یک پدیده چندوجهی و مشکل جدی در حوزه سلامت است و تمامی ابعاد روانی، اجتماعی و خانوادگی فرد و سایر افراد خانواده و جامعه وی را تحت تاثیر قرار می دهد. از این رو پرداختن به برنامه های پیشگیرانه در این خصوص بیش از پیش احساس می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بهزیستی نیز با اجرای برنامه های پیشگیری از خودکشی تلاش می کند تا با اطلاع رسانی، آگاهسازی آحاد جامعه و ارائه خدمات روان شناختی و مشاوره راهکار مناسبی برای افراد در معرض خودکشی ارائه دهد، ادامه داد: در سال جاری کارگاه آموزشی ۲۶ ساعته ویژه ی روان شناسان و مشاوران  شاغل در اداره کل آموزش و پرورش، خط ۱۴۸۰، مرکز اورژانس  اجتماعی ، سازمان زندان ها ،مراکز نگهداری و دفاتر و مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی استان و همچنین کارکنان این اداره کل برگزار شد.

خدابنده لو  خاطرنشان ساخت: اورژانس اجتماعی بهزیستی با شماره تماس ۱۲۳ با هدف کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی تشکیل شده و درمواردی چون اقدام به خودکشی می‌تواند به عنوان یک مرجع تخصصی مداخله موثر داشته باشد.

این مقام مسئول از خانواده ها خواست به عوامل ،نشانگان و دلایل ایجاد افکار خودکشی در جوانان و نوجوانان بی تفاوت نباشند و از مشاوره و نظر روانشناسان بهره بگیرند.

کد خبر 116729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد