اشتغال مددجویان نیازمند همکاری بانکها و دستگاه های اجرایی است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه توجه به نیازهای شغلی و مساعدت در ایجاد اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی یکی از ضروریات اجتناب ‌ناپذیر است و باید مورد توجه دستگاه‌های مختلف قرار گیرد، افزود: ایجاد استقلال مالی ، فکری و اشتغال مددجویان ، نیازمند همکاری و تعامل بیشتر بانکها و دستگاه‌های اجرایی است تا بستر لازم جهت توانمندسازی این گروه ایجاد شود.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو اظهار کرد: بهزیستی در رابطه با اشتغال جامعه هدف خود تسهیل‌گری می‌کند و سالانه بودجه‌ای برای اشتغال مددجویان تحت پوشش به بهزیستی استان زنجان اختصاص می‌یابد که از طریق بانک‌های عامل استانی و با معرفی ادارات بهزیستی شهرستان‌ها به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی افراد مستمری بگیر و گروه های دریافت کننده چرخه خدمات از بهزیستی را جزو جامعه هدف بهزیستی که می توانند از تسهیلات اشتغال زایی استفاده کنند، برشمرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون  تسهیلات اشتغالزایی به بیش از ۲۰۰ نفر از مددجویان پرداخت شده است. 

خدابنده لو تصریح کرد: تسهیلات اشتغالزایی صرفاً به مددجویان نیازمند بیکار جویای کار در رده سنی اشتغال ۱۸ تا ۶۰ سال به شرط عدم از کارافتادگی ، عدم  محدودیت ذهنی و اعصاب روان شدید با ارائه مدرک فنی حرفه ای و جواز کسب قابل پرداخت است.

وی یکی از دلایل عدم موفقیت جامعه هدف در ایجاد کسب و کار، کاریابی، حفظ و پایداری شغل  را، مربوط به آماده سازی شغلی عنوان کرد و افزود: بهزیستی به دنبال این است که با اجرای برنامه‌های مختلف  حمایتی ،آموزش راههای نوین کسب و کار ،بازار یابی و...زمینه توانمندسازی مددجویان تحت پوشش را فراهم سازد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌ سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطر نشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

کد خبر 116595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد