بیش از ۱۶۵۰ پرونده در کمیسیون پزشکی بهزیستی استان بوشهر  بررسی شده است

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر از برگزاری کمیسیون پزشکی جهت تعیین نوع و شدت معلولیت خبر داد وگفت : از ابتدای سال تا کنون بالغ بر بیش از ۱۶۵۰ پرونده پزشکی جهت کمیسیون پزشکی بررسی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر محمد کرمی معاون توانبخشی بهزیستی استان در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی  با بیان اینکه جلسات کمیسیون پزشکی در استان و کلیه شهرستان های استان به طور منظم برگزار می شود بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶۵۰ پرونده کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار گرفته که در این میان از این تعداد ۱۴۱۰ نفر جهت ارائه خدمات تخصصی سازمان به تایید اعضای کمیسیون رسیده است.

کرمی در ادامه با توجه به روند افزایش جمعیت و همچنین روند  رشد سالمندی در سطح کشور ادامه داد: جهت استفاده از خدمات تخصصی سازمان بهزیستی در ورود افراد دارای معلولیت به چرخه دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی را منوط به تاییدیه کمیسیون پزشکی عنوان کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کمیسیون پزشکی معافیت سربازی در بهزیستی به استناد ماده ۶ و ماده ۴۴اشاره کرد و تصریح کرد: پرونده ۷۰ نفر در طرح معافیت سربازی در کمیسیون پزشکی بررسی شده که در این راستا یکی از فرزندان ذکور افراد تحت پوشش بهزیستی می توانند از معافیت سربازی استفاده کنند.

 اعظم غریبی دبیر کمیسیون پزشکی بهزیستی استان نیز در سخنانی به کمیسیون معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی اشاره داشت و گفت: در استان هر دو ماه یک بار و در شهرستان های همجوار و پرجمعیت به صورت هفتگی و در سایر شهرستانها به صورت ماهیانه و مستمر برگزار می شود.

غریبی به نفرات و اعضاء کمیسیون پزشکی در بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد: ۹ نفر از اعضای اصلی این کمسیون که شامل پزشک، روانپزشک (متخصص اعصاب و روان) دبیر کمیسیون، روانشناس، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، فیزیوتراپ، گفتار درمان، کاردرمان، می باشند که نسبت به تشخیص نوع معلولیت جهت تشکیل پرونده جهت متقاضیان اقدامات لازم طبق دستورالعمل اجرایی   را انجام می دهند.

دبیر کمیسیون پزشکی بهزیستی استان در پایان، معلولیت ها را در ۶ گروه عمده و شایع از جمله اختلالات جسمی حرکتی(ارتوپدی-نورولوژیک)، ذهنی، بینایی، شنوایی، گفتاری، اعصاب و روان و چند معلولیتی برشمرد و افزود: شدت معلولیت هر گروه در چهار سطح خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید تعیین می‌شود.

کد خبر 116629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد