در رسانه / اعتبار مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان ارومیه افزایش یافت

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: اعتبار امسال مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ مرد ارومیه نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش یافت.

پروین محمدپوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به توافق نامه فی مابین که بین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور هزینه های این مرکز به صورت ملی و استانی تامین می شود و از ابتدای سال تاکنون اعتبارات مربوطه به نحو مطلوب تامین و هزینه شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون ۶۶ میلیارد ریال اعتبار ملی از محل اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار استانی صرف خرید ارزاق و مایحتاج مرکز شده و بدهی های سال گذشته مرکز تسویه شده است.

اعتبار مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان ارومیه افزایش یافت

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۲ مرکز در ارومیه از جمله مرکز نگهداری در روستای یاغمورعلی و مرکزی در جاده سلماس ارومیه در این زمینه برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر در نظر گرفته شده است که در مرکز یاغمور علی ساختمان جدید با ظرفیت ۳۰۰ نفر توسط پیمانکار اداره کل راه و شهرسازی در حال احداث است.

اعتبار مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان ارومیه افزایش یافت

وی با بیان اینکه از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری این مرکز(روستای یاغمور علی) در حال احداث بوده اظهار کرد: به منظور نگهداری معتادان، ساختمان فاز دوم مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ مرد ارومیه با ظرفیت ۵۰۰ نفر دیگر در اردیبهشت ماه سالجاری به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: در سفر دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به ارومیه مقرر شد که ظرفیت این مرکز به یکهزار نفر افزایش یابد که به دلیل تغییر آیین نامه اجرایی و دستور العمل تخصصی فعلا تفاهم نامه اجرایی فی مابین سازمان بهزیستی و ستادمبارزه منعقد نشده است و امیدواریم با پیگیریهای مسوولان استانی به زودی شاهد تحقق این موضوع باشیم.

اعتبار مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان ارومیه افزایش یافت

محمد پوری اضافه کرد: دادگستری آذربایجان غربی نیز در زمینه حمایت از این مراکز با در نظر گرفتن جرایم جایگزین حبس حامی بهزیستی بوده، همچنین نیروی انتظامی در تامین امنیت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در تامین پزشک، دارو و تامین تجهیزات درمانگاه و شهرداری نیز در بخش عمرانی و تامین هزینه های جاری یاریگر این مجموعه بودند.

اعتبار مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان ارومیه افزایش یافت

وی ادامه داد: به طور میانگین ماهانه ۷۰۰ نفر در این مرکز پذیرش می،شوند و از زمان تاسیس (اسفند ۱۴۰۱ ) تاکنون نزدیک به چهار هزار معتاد متجاهر در این مرکز پذیرش شده اند که این اقدام با حکم قضایی همراه است.

به گزارش ایرنا چنانچه فردی سرپناه نداشته باشد و به تهاجر رسیده باشد در این مراکز که برای افراد بی سرپناه توسط دولت و سازمان‌ها تشکیل شده است نگه داری می‌شود و البته که نگهداری از معتاد متجاهر در این مراکز رایگان است.

کد خبر 116542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد