روایتی از حس و حال موکبی که توسط افراد دارای معلولیت اداره می‌شود

حال ‌و هوای موکب اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با تمامی موکب‌های سطح شهر مشهد فرق می‌کند. اینجا توانخواهان تحت پوشش بهزیستی عاشقانه پای کار خدمت رسانی به زوار امام رضا(ع) آمده‌اند. افراد دارای معلولیت با همت هیات مذهبی معلولین حضرت رقیه(س) و همکاری بهزیستی از روز شهادت حضرت رسول(ص) تا شهادت امام رضا (ع) در محل درب اداره کل بهزیستی خراسان رضوی واقع در خیابان بهجت و در مسیر تردد زائران، موکبی را برپا کرده‌اند و سه روز متوالی به ارائه خدمت و پذیرائی از زوار امام هشتم(ع) می‌پردازند.

محمد 34 ساله یکی از افراد بسیار فعال این موکب که دارای معلولیت جسمی با شدت شدید است، می‌گوید: من در تمام این 3شب در موکب حضور دارم و حتی شب‌ها هم همینجا در موکب می‌خوابم. از ساعت 3 صبح بلند می‌شوم و تدارک آب‌جوش و فراهم کردن وسایل پذیرائی را می‌بینم. از ساعت 7 صبح هم که بقیه اعضای هیات حضور پیدا می‌کنند و تا پاسی از شب از زوار امام رضا(ع) پذیرائی می‌کنیم.

مریم 30 ساله او نیز دارای معلولیت جسمی با شدت شدید است و می‌گوید: من هرسال در این موکب حضور پیدا می‌کنم. خدمت کردن در موکب در این شب‌ها حس و حال غریبی دارد و انگار آقا در این خیابان‌ها حضور دارند و این خیل عظیم عاشقان را که از استان‌ها و شهرهای مختلف با کاروان، خانواده و فرزند کوچک و گاها به‌صورت پیاده به زیارت ایشان مشرف می‌شوند و رنج و سختی سفر برایشان هیچ  معنایی ندارد و با پای عاشقی می‌آیند را می‌بیند. خودش دست نوازشی بر سر ما می‌کشد و ما گرمای این توجه و نوازش را احساس می‌کنیم. حضورش را در کنارمان می‌بینیم و می‌دانیم که آقا هیچکدام از عاشقانش را از قلم نمی‌اندازد و دریای کَرَم و بخشش ایشان خیلی گسترده است و همین باعث می‌شود که ما با کوله‌باری از گناه، باز هم هنگام حضور در محضر ایشان ناامید نباشیم و چشم به لطف و عطوفت امام مهربانی‌ها بدوزیم.
روایتی از حس و حال موکبی که توسط افراد دارای معلولیت اداره می‌شود

صدای نوحه از باندهای موکب پخش می‌شود و طنین آن تمام خیابان را فرا می‌گیرد. یکی هیچ انگشتی ندارد اما با همان دستانش قوری چای را گرفته و لیوان‌ها را پٌر می‌کند. آن یکی بر ویلچر نشسته و سینی در دست به جلو مردم می‌رود و به آنها شربت و چای تعارف می‌کند. دیگری در حال فراهم نمودن وسایل پذیرایی است. اینجاست که محدودیت‌ها بی‌معنی می‌شود و به راستی که قلبِ عاشق همیشه راهنمایِ آدمی است و حٌب اهل بیت (ع)هدیه‌ای است از سوی خدا که به دل‌های پاک و قلوب مردم شایسته داده می‌شود
روایتی از حس و حال موکبی که توسط افراد دارای معلولیت اداره می‌شود.

کد خبر 116530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد