خدمات شبانه روزی اورژانس اجتماعی با هدف کاهش آسیب و حمایت از افراد آسیب دیده

اورژانس اجتماعی با سه ویژگی تخصصی بودن، در دسترس‌بودن و به موقع بودن بستر مناسبی برای توانمند سازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی می باشد

به گزارش روابط عمومی اورژانس اجتماعی مهدیه اخگری کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی ضمن تبریک سالروز تأسیس اورژانس اجتماعی و تقدیر و تشکر از تلاشگران این عرصه گفت اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب های فردی، خانوادگی و اجتماعی در قالب برنامه ای تلفیقی شامل فعالیت های خط تلفن ۱۲۳، واحد سیار و واحد مداخله در بحران به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمت به جامعه هدف می باشد. جامعه هدف اورژانس اجتماعی شامل کلیه افرادی است که نیاز به مداخلات روانی و حمایت اجتماعی دارند.
وی ادامه داد کودکان تحت آزار، زنان و دختران خشونت دیده، سالمندان و معلولین آزار دیده، افراد دارای افکار خودکشی یا اقدام کننده به خودکشی و دختران و پسران فراری از منزل از جمله افرادی هستند که اورژانس اجتماعی به آن ها ارائه خدمت می نماید. اورژانس اجتماعی سعی دارد با در نظر گرفتن سه ویژگی مهم "تخصصی بودن"، "در دسترس بودن" و "به موقع بودن"، ارائه خدمات به جامعه هدف را محدود به مکان و زمان نکند و مداخلات روانی_اجتماعی را جایگزین مداخلات قضایی نماید تا بستر مناسبی برای توانمند سازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنها به زندگی سالم فراهم نماید. اخگری افزود تمامی شهرستان های استان تهران دارای پایگاه اورژانس اجتماعی بوده و شهروندان می توانند با تماس با خط تلفنی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، به صورت شبانه روزی و کاملا رایگان از خدمات آن استفاده کنند.

کد خبر 116364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد