مصاحبه معاون اجتماعی بهزیستی استان پیرامون عملکرد اورژانس اجتماعی۱۲۳

ساره امیرجان در خصوص عملکرد اورژانس اجتماعی با روابط عمومی مصاحبه کرد.

در ابتدا بفرمایید برنامه اورژانس اجتماعی شامل چه فعالیت‌هایی است؟

برنامه اورژانس اجتماعی شامل  مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی(مرکز اورژانس اجتماعی) : که با هدف ارائه خدمات تخصصی و فوری به افراد در معرض آسیب اجتماعی یا آســیب دیده اجتماعی به منظور جلوگیری از انحراف یا انحراف مجدد آنان فعالیت می نماید. خدمات سیار اورژانس اجتماعی به خدماتی اطلاق می گردد که کار شناسان با و سیله نقلیه متحرک و پایگاه ثابت موقتی) (در نقاط شلوغ و مناطق آسیب زای شهر به صورت سرپایی و در محل ارائه می نمایند. اورژانس اجتماعی خط تلفن ۱۲۳ که  گزارش موارد اورژانس اجتماعی مرتبط با گروه هدف کودک آزاری، همسر آزاری، موارد افکار و اقدام به خودکشی و سایر موارد به کارشناسان گزارش می گردد.

اورژانس اجتماعی در استان سمنان شامل چه بخش‌هایی است؟

  در حال حاضر خط تلفن ۱۲۳ به صورت متمرکز استانی فعال می باشد، خدمات سیار در چهار شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار به ارائه خدمات به گروه هدف فعال است و مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی که به صورت شبانه روزی در مرکز استان فعالیت داشته و در شهرستان شاهرود، دامغان و گرمسار به صورت سرپایی به ارائه خدمات لازم به گروه های هدف می پردازند.

چه افرادی مشمول دریافت خدمات اورژانس اجتماعی هستند؟

کودکان آزار دیده، کودکان در معرض خطر شدید و قریب الوقوع، همسران آزار دیده، معلولین آزار دیده، سالمندان آزار دیده، والدین آزار دیده، زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی، زنان و دختران در معرض بحران و آسیب اجتماعی حاد افرادی که اقدام به خودکشی کرده اند یا قصد خودکشی دارند، دختران  رانده شده از منزل و کودکان خیابانی

 

مصاحبه معاون اجتماعی بهزیستی استان پیرامون عملکرد اورژانس اجتماعی۱۲۳

طی یکسال اخیر میزان تماس با اورژانس اجتماعی چه میزان بوده؟  

طی یکسال اخیر تعداد موارد تماس با خط تلفن ۱۲۳ با اورژانس اجتماعی ۲ هزار و ۳۳۲ مورد بوده است.

اهداف اورژانس اجتماعی در سطح استان چیست؟

 اهداف کلی اورژانس اجتماعی ۱- کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی. ۲ .افزایش دسترسی گروههای هدف این برنامه به خدمات تخصصی، فوری و به هنگام اورژانس اجتماعی

اهداف اختصاصی: ارتقاء توانمندیهای افراد در معرض آسـیب و آسـیب دیده اجتماعی جهت مقابله با مسـائل فردی و اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی به موقع. ارتقاء سطح دانش و آگاهی افرا د در معرض بحران، آسیب و آ سیب دیده اجتماعی و در شرایط بحرانی و به کارگیری شیوه های پیشگیرانه در خصوص مسائل، مشکلات و آسیب های اجتماعی و کمک به درک موقعیت خود در شرایط بحرانی. ارتقاء سطح مداخلات موثر و به موقع به منظور کنترل بحران و پیشگیری از تشدید آن. ارتقاء آگاهی ها و شناخت خانواده و اجتماع نسبت به نیازهای مراجعان به منظور تسهیل فرایند حل مسئله در شرایط بحرانی. شناسائی مناطق و کانون های آسیب زا و انجام اقدامات تخصصی در بحران زدایی به منظور دسترسی برابر به خدمات اجتماعی. شناسایی و جذب افراد درمعرض بحران، آسیب و آسیب دیده اجتماعی  اطلاع رسانی جهت ارائه راهنمایی های لازم در زمینه برنامه ها و فعالیتهای سازمان. ارتقاء سطح دسترسی افراد به خدمات تخصصی، تشخیص موثر و ارجاع به موقع به منظور جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر گروه های هدف برنامه شناسایی آسیب های اجتماعی نوپدید و باز پدید. آشنایی گروه های هدف با منابع موجود و استفاده از ظرفیت ها و مشارکت سازمان های دیگر(درون سازمانی وبرون سازمانی(شناخت و تحلیل وضعیت آسیبهای اجتماعی در استان. ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمانهای غیر دولتی. ارتقاء سطح مداخلات اجتماعی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی.

بیشترین موضوعی که برای آن به اورژانس اجتماعی مراجعه شده چه بوده؟

بیشترین موضوعات ارجاعی جهت بررسی موارد اقدام و افکار خودکشی، کودک آزاری، اختلاف خانوادگی بیشترین گروه های هدف متقاضی دریافت خدمات تخصصی از بخش اورژانس اجتماعی می باشند.

برای پیوستن به کانال اداره کل بهزیستی استان در پیام رسان ایتا اینجا کلیک کنید.

کد خبر 116324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد