خانه کودکان و نوجوانان دخترانه ۱۳ تا ۱۸ سال عنبرآباد به بهره برداری رسید

خانه کودک و نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال دختران نون و هامون پیک امید در شهرستان عنبر آباد در سفر یکروزه مدیر کل بهزیستی استان به این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان علیرضا وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان در این مراسم که با حضور علی ابراهیمی معاون امور اجتماعی، رضا شجاع حیدری رییس حراست بهزیستی استان. عباس سرحدی رییس بهزیستی عنبر آباد ، افشاری پور فرماندار این شهرستان وجمعی از مسئولین محلی وخیرین و نیز کارشناسان تخصصی ستاد وبهزیستی عنبر اباد برگزار گردید با گرامی داشت هفته دولت در سخنان کوتاهی از همراهی وهمکاری ارزنده خیرین این شهرستان که با پیگیری مستمر این مرکز را تجهیز وراه اندازی کرده اند تقدیر نمود وابراز امیدواری کرد گسترش این گونه همکاریها زمینه ساز رشد زیرساخت‌های اجتماعی مورد نیاز منطقه باشد.

 وی سازمان بهزیستی را تنها سازمان حمایتی تخصصی دولتی در کشور دانست و افزود: سازمان بهزیستی وظایف متعدد و متنوعی را برعهده دارد که یکی از اقدامات سازمان نگهداری فرزندان بهزیستی براساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان می باشد که در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وحیدزاده گفت: اقدامات گسترده‌ای توسط خانه‌های کودک و نوجوان ذیل بهزیستی استان در حال انجام است تا این کودکان در تمام ابعاد پرورشی، آموزشی، اجتماعی و تحصیلی با استفاده از مددکاران و روانشناسان متخصص رشد کنند و آماده حضور و نقش‌آفرینی در جامعه باشند.

پس از آن رییس بهزیستی عنبر آباد با تبریک هفته دولت وگرامی داشت یاد وخاطره شهیدان رجایی وباهنر وشهدای خدمت در توضیحات کوتاهی پیرامون روند پیگیری مجوزها وتجهیز وراه اندازی این مرکز ارائه نمود وافزود : تلاش شده است تا با بهره گیری از توان اجرایی خیرین وبرگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای کارکنان ومددکاران همکار با این مرکز محیطی امن ومناسب را برای رشد وتعالی فرزندان مقیم در این مرکز فراهم آورده شود تا با زمینه سازی استقلال پایدار وموثر آنان در جامعه شاهد ورود بدون مسئله آنان به زندگی مستقل باشیم .

علی ابراهیمی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمان نیز در این مراسم ودر جمع کارشناسان ومددکاران بهزیستی عنبر آباد وهمکار با این مرکز با اشاره به نقش مهم کارشناسان ومربیان مرتبط با فرزندان مقیم این مرکز عنوان داشت : ایجاد فضای امن ومناسب در کنار آماده کردن فرزندان برای ورود مطمئن آنان به زندگی مستقل از مهمترین وظایف ما است وبایستی با استفاده از تمامی امکانات وبه کاربردن روشهای تخصصی در دستیابی آنان به این خدمات ساعی باشیم .

در ادامه افشاری پور فرماندار عنبرآباد ضمن تقدیر از مجموعه مدیریت بهزیستی استان و شهرستان با تاکید بر اینکه حمایت از ایتام و نیازمندان وظیفه دولت و خیرین است، گفت: حمایت از این کودکان، علاوه بر رفع نیازهای مادی، روحیه یاری رساندن به دیگران را در وجود آنان نهادینه می کند به طوریکه در آینده، همین کودکان، خودشان یاریگر چندین خانواده نیازمند خواهند بود.

 گفتنی است مرکز فوق در محل اهدایی خانواده شهید معزز معتمد تجهیز وراه اندازی شده است .

کد خبر 116202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد