پیام دهباشی پور مدیرکل بهزیستی استان قزوین به مناسبت فرا رسیدن روز کارمند

مدیر کل بهزیستی استان قزوین با پیامی فرا رسیدن روز کارمند را تبریک گفت

   بسم الله الخالق الصمد

آغاز و پایان کار به نام خدایی که آفریننده بی نیاز است .

هم او که اداره امور به اشارتی تواند و تمام هستی به سرانگشتی بگرداند و روزی کل عوالم به تدبیری برساند و به گوشه چشمی همه از غم برهاند و چه زیبا خدایی است که می داند و می تواند و می خواهد ، بهترین ها را به نازلترین بها برای ناتوان ترین ها . 

خیر خواه است برای همچو منی که حتی به رفع حاجت خویش ناتوانم و گره گشاست برای همچو منی که حتی به صلاح خویش نادانم . 

داناست به آنچه می خواهم و بیناست به آنچه نمی دانم . حکیم است به جمله کردارم و عادل است به آنچه بد ، خواهم . 

و چنین نازنینی ، تنها و تنها یک خواسته را خواست که جز خدمت به هم نوع نبود و پاداشش را مثل او بی انتها شدن ، قرار داد و چه زیبا ترنم کرد :

هر آن کس خدمت جـانان به جان کرد

به گیتــی نام خود را جـــــاودان کرد

هر صبح به امید روزی پرتلاش ، بر می خیزی و گام در مسیر خدمت می نهی و تو نیک می دانی که در پناه یزدان ، چه گره های بزرگی از مشکلات خلق ، با دست و قلم تو باز می شود و هرگاه با نهایت بردباری ، نهال خدمت می نشانی و دلی را شاد می کنی ، لبخندشان را به تو هدیه می‌ دهند و گویی جهانی متعلق به توست . 

سخت است ، طاقت فرساست ، نگران کننده است ، اما موجب تسلی است زیرا کاری که برای خداست و چیزی که برای خداست ، محفوظ و ماجور است . 

هر روز به امید روزگاری بهتر ، طرحی بدیع تر و نتیجه ای رضایت بخش تر ، قدم در راه می زنی و دانه دانه ، خیر می کاری و خرمن خرمن ، شادی بر می چینی ، پر از لبخند و دعا . 

چرا که امانت به رسم امانت داری به صاحبش می رسانی . رسمی که سال های سال ، آقای آسمان و پدر زمین ، کوله بر دوش ، کوچه به کوچه و خانه به خانه در پی ادای آن بود و یتیم و فقیر و محتاج و ناتوان ، بهره می بردند از این همه خدمت بی منت . 

و امروز این امانت در دستان توست . تویی که با اندیشه ای زیبا ، دنیایی پر از سعادت ترسیم می کنی و جز رسیدن به آن ، آرمانی نداری و از هیچ چیز نمی ترسی جز انجام ندادن درست آرمان هایت  

تو را چنین تعریف کرده اند : « کارآمد ، قابل ، لایق و آنکه از وی کار برآید » 

خوشا سعادت کسانیکه خود را کارمند ، یعنی کارآمد ، قابل و لایق می دانند و از دستشان کار خدمت به خلق بر می آید . همان کسانی که دیگران را بر خود ترجیح می دهند ، غم می خرند و شادی می فروشند . دست می گیرند و یاری می دهند . نگاهشان به جیب خالی نیست ، به دست پر برکت است و امیدشان به خالق است ، نه مخلوق . 

می دانند که آبادی سرزمین شان به همت و اراده و راحت جانشان به گذشت و فداکاریشان بسته است و همای سعادت را در آسمان بی کران تعالی سرزمین شان جستجو می کنند . دل می دهند تا دلدار بیایند و جان می دهند تا جانان بیابند . ره توشه ای جز لبخند رضایت نیازمندان و کوله باری جز عرض ارادت حاجت مندان ندارند و در پیشگاه یزدان پاک ، سربلند و سرفرازند . 

همکار ارجمند ، روز تقدیر از تلاش های خستگی ناپذیر و مجاهدت های بی شمار و نیز ایثارگری های پیدا و پنهان بی منت تان را محضر شریف تان تبریک عرض نموده و روحی سرشار از حیات و جسمی مملو از نشاط و آینده ای سراسر امید و خیر ، برایتان آرزو دارم و برای تمامی آنانی که سنگی بر راه و یاسی بر دل هستند ، آرزوی حکمت و بزرگی داشته و امید دارم ، روزگاری نه چندان دور ، اینقدر که خیلی دیر نباشد ، لذت انسانیت ، عقلانیت و خدمت بی منت را چشیده و به چشم دل ، نه به چشم سر ، برکت سفره های خالی اما بی ریا را دریابند و دل از دامان دنیای ریاکاران ، کنده و سر به راه معبود سپارند . 

به امید آن روز .

                                                        علی دهباشی پور 

                                                               مدیرکل 

کد خبر 115882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد