آغاز اجرای برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها در دوران سالمندی در شهرستان پلدشت

برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها برای زنان سرپرست خانوار سالمند،در راستای آگاهسازی جامعه هدف با تدریس مربی آموزشی بهزیستی در اداره بهزیستی شهرستان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی پلدشت:
فرخنده عسگری رئیس بهزیستی پلدشت در این جلسه بیان کرد : با توجه به جمعیت رو به گسترش سالمند و میانسال در ایران و جهان، برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی با هدف کاهش بروز و شیوع معلولیت ها در میان افراد سالمند و میان سال شهرستان برگزار شد.
اکبر طالبی مربی آموزشی پیشگیری از معلولیت ها در خصوص اهداف اجرای طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی، گفت: این طرح با هدف روانشناختی دوران سالمندی و پیش‌سالمندی، ارتقاء سطح آگاهی و دانش سلامت، تغییر در نگرش و رفتار مربوط به سلامت و در نهایت ارتقاء کیفیت زندگی در طول دوران سالمندی طراحی و تدوین گردیده است. وی ادامه داد؛ فرد در دوران سالمندی با مشکلات روحی روبرو می‌شود و از طرف دیگر ضعف و مشکلات جسمی بیشتری را تجربه می‌کند و اینها باعث می‌شود فرد از جامعه فاصله گرفته و دوری گزیند. باتوجه به رشد جمعیت سالمندان ایجاد دوران سالمندی سالم و با حداقل مشکلات ضروری است که این مهم جز با مدیریت صحیح برنامه‌های مراقبتی و مخصوصاً مراقبت‌های پیشگیرانه و آگاه‌سازی امکان‌پذیر نیست .
طالبی ادامه داد: آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در دوره سالمندی در زمینه آشنایی بیماری استئو آرتریت، بیماری دیابت، بیماری قلبی و عروقی، سکته مغزی، آشنایی با بیماری دمانس...می باشد.

کد خبر 115579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد