نظرآباد | جلسه فصلی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر نظرآباد برگزار شد

روز یکشنبه ۲۸ مردادماه،دومین جلسه فصلی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی اماکن و معابر با حضور رئیس و دبیر این ستاد،رؤسای ادارات و جمعی از نمایندگان آنها، در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان نظرآباد برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛در این جلسه مهندس کیایی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان نظرآباد بر اهمیت مناسب سازی تأکید کرد وگفت:یکایک ما مسئولین باید ابتدا از حوزه تحت اختیار خود آغاز نموده و نسبت به حقوق افراد دارای معلولیت،سالمندان و جامعه هدف بهزیستی بی تفاوت نباشیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های دبیرخانه ستاد،خواستار همکاری هرچه بیشتر اعضاء و تأکید بر بازدیدهای میدانی توسط تیم تخصصی فنّی و همچنین برنامه ریزی برای حضور و بررسی معابر در شهر تنکمان از دیگر موارد مطرح شده بود.

مهندس کیایی در ادامه گفت:توجه به جامعه هدف از وظایف دینی و انسانی ماست و در اجرای پروژه های عمومی حتماً می بایست به بخش عبور و مرور افراد دارای معلولیت توجه ویژه شود.

در ادامه "هنگامه شورجه" دبیر ستاد مناسب سازی  گزارشی از عملکرد اعضاء و کمیته های تخصصی در راستای مصوبات قبل ارائه نمود.

از اقدامات انجام شده کمیته های فرعی این ستاد،برگزاری جلسات بازآموزی قوانین و مقررات ویژه پیمانکاران شهرداری و حضور منظم گروهی از توانخواهان با همراهی کارشناس مناسب سازی بهزیستی در روز یکشنبه هر هفته برای شناسایی موانع موجود در اماکن و معابر شهری،که علی رغم مشکلاتی که این عزیزان در تردد دارند،به این مهم پرداختند و موانع را شناسایی نمودند، اما متاسفانه علی رغم شناسایی،موانع  برطرف نشده و توانخواهان عزیز چشم به راه رفع این موانع توسط شهرداری می باشند.

درخواست تشکیل تیم مستندساز شهرداری جهت تهیه گزارش از اقدامات صورت گرفته در حوزه  مناسب سازی  برای ایجاد امید آفرینی از طریق انعکاس اقدامات انجام شده و همچنین معرفی پیمانکار امانی برای رفع موانع شناسایی شده از مطالبات اصلی دبیر جلسه بعنوان نماینده توانخواهان تحت حمایت بهزیستی و قشر سالمند،کودکان،بانوان باردار و ...بود.

گفتنیست تغییر نگرش نسبت به مقوله مناسب سازی بعنوان امری ضروری که دیر یا زود همه انسان ها با ورود به دوران سالمندی آن را درک خواهند نمود،از عوامل مؤثر در رعایت قوانین و مقررات در این زمینه است.

کد خبر 115448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد