کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان البرز برگزار شد

جلسه کمیته تخصصی امور فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ریاست بهزیستی استان البرز و با حضور معاون پیشگیری بهزیستی و جمعی از نمایندگان دستگاههای اجرایی عضو کمیته در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛در ابتدا ضمن ارائه پیشنهادات نمایندگان دستگاه های عضو در خصوص فعالیت ها و برنامه های پیشگیرانه در سالجاری "معصومه توکلی" در این جلسه اظهار داشت : موضوع مواد مخدر یکی از آسیب برانگیزترین مسائلی است که جامعه جهانی با آن رو به رو بوده و تأثیرات نامناسبی را در ابعاد مختلف فردی،اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی،امنیت و جلوگیری از توسعه پایدار در جوامع گذاشته است.

وی افزود: باید نسبت به تقویت اقدامات و همکاری‌های بین بخشی برای رسیدن به محیطی عاری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر با ارائه آموزشهای لازم و مهارتها در این زمینه تلاش نماییم. 

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی در ادامه ضمن تأکید بر لزوم تدوین برنامه‌های تخصصی و کارشناسی شده بر پایه علمی و آموزشی خواستار اجرای برنامه‌های خلاقانه و اثربخش در طول سال شد. 


همچنین پیشنهاد اجرای برنامه های مهارت آموزی در غالب بازی جهت کودکان و نوجوانان و ایجاد فضای پیشگیری پیرامون آسیب های موجود در حیطه اعتیاد به خصوص در محیط آموزشی و در بین دانش آموزان با رویکرد جدید از جانب معاونت پیشگیری مطرح گردید .

در ادامه جلسه نماینده اداره کل ورزش و جوانان در خصوص نحوه ایجاد خانه های ورزش روستایی ،کانون های یاریگران ورزش و خانه های نشاط روستایی به تعداد 195 مورد و مشکلات اجرایی طرح های مذکور گزارشی را ارائه نمود.

در پایان نماینده اداره کل آموزش و پرورش نیز در جهت ساماندهی و تجهیز خانه یاریگران زندگی در حصارک و اقدامات صورت گرفته مطالبی را عنوان داشت.

کد خبر 115422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد