نشست شورای معاونین بهزیستی استان

شورای معاونین بهزیستی استان با حضور دکتر قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در محل حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای کرند شهرستان گرمسار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، در این نشست معاون وزیر ضمن قدردانی از مجموعه زحمات و تلاش های صورت گرفته در مجموع بهزیستی استان خاطر نشان کردند: در راستای ظرفیت‌سازی اجتماعی سازمان بهزیستی برای دومین بار در کشور، طرح ملی نشست صمیمی در محلات کم برخوردار را اجرا می‌کند که در فاز نخست در سال گذشته این طرح در یک صد نقطه کشور اجرا و بیش از ۱۴ هزار نفر در این طرح در نقاط هدف دیده شدند و در سال جاری در ۵۰۰ محله برنامه ریزی و در حال اجرا است که تا کنون ۴۳ هزار و ۹۰۰ نفر در مجموع استان ها و شهرستان های هدف چهره به چهره دیده شدند و در حدود ۶ هزار و۶۰۰ نفر که شخصا گفت وگو داشتم که به لطف خداوند به اختتام طرح ظرفیت سازی اجتماعی نزدیک شدیم.

دکتر قادری افزودند: یک صد و ۶۲ میلیارد تومان منابع مالی برای اجرای طرح ظرفیت سازی اجتماعی در نظر گرفته شده است که در تاریخ ۴۴ ساله خدمت سازمان بهزیستی، این عدد بی سابقه است. اجرای این طرح حاوی پیام تداوم مسیر خدمت و با تغییر دولت هم این اتفاق ساری و جاری است و به امید خدا خبرهای مسرت بخش در آینده نزدیک خواهیم داشت.  

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تشکر از مدیرکل بهزیستی استان به سبب مدیریت جامع و اثرگذار، در اجرای طرح ملی نشست صمیمی در محلات هدف از تخصیص اعتبار برای استان ها خبر دادند و گفتند: اختصاص اعتبارات به نسبت جمعیت لحاظ نشده بلکه براساس نوع نیاز، کیفیت کار و خدمت رسانی به جامعه هدف بوده است.

علی محمد قادری با اشاره به افزایش صد درصدی بودجه اعتبارات لوازم توانبخشی گفتند: در بحث توزیع تجهیزات کمک توانبخشی و موارد دیگر، هیچ پشت نوبتی نداریم، برگزاری آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت برای اولین بار و تکریم جامعه هدف، جذب سه درصدی سهمیه آزمون‌های فراگیر و اخذ مجوز برای جذب قریب به ۲ هزار  نفر در سازمان بهزیستی را از جمله توفیقات دیگر سازمان اعلام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشتند: امروز سازمان بهزیستی مسیر طلایی خود را پیدا کرده و نظر به تنوع ارائه خدمات به جامعه هدف شاهد هستیم که در این باب دغدغه‌های معلولان و خواسته‌ها و مطالبات آنها همواره مطرح شده و ما نیز در حد وسع و توان سعی کردیم تا این موانع و مشکلات را رفع کنیم.

معاون وزیر با بیان اینکه ارائه حق پرستاری یکی از  ارکان حمایت از افراد معلولیت است، از افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری و افزایش ۱۱۰ درصدی اعتبارات این حوزه خبر دادند و افزودند: افزایش تعداد نفرات که از خدمات حق پرستاری برخوردار شدند از ۷۰۰ نفر در طول چهل سال، طی سه سال اخیر به ۸۰۰ نفر اتفاق بزرگی است که به لطف خدا رقم خورد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اذعان داشتند: برای اولین بار شتاب دهنده اجتماعی شوق زندگی ایجاد شد و اگر روزی شیرخواگاه ها مملو از فرزندان بی سرپرست بود امروز شاهد این هستیم که تعدادی از شیرخوارگاه‌ها خالی از کودک است.

قادری از افزایش ودیعه مسکن از ۲۰ میلیون تومان تا پایان سال ۱۴۰۲ به صد میلیون تومان به عنوان جهش سازمانی سخن و اظهار داشتند: سازمان بهزیستی باید جایگاه خود را بیابد و کار همکاران به ویژه حرفه مددکاران در این سازمان سخت. اما ما در میدان عمل هستیم و تاکنون عملگرا بودیم. موضوع ظرفیت سازی اجتماعی از اهداف سازمان و اکنون به جای اینکه مردم به ما مراجعه کنند مراجعه محوری از سوی سازمان بهزیستی صورت می گیرد. امید که با یاری خداوند متعال حال دل جامعه هدف را خشنود کنیم.

پیش از ایشان نیز مدیرکل بهزیستی استان ضمن خوش آمدگویی به معاون وزیر و ریس سازمان بهزیستی کشور به استان و اجرای طرح رویداد ظرفیت سازی اجتماعی، گزارشی از اهم اقدامات اجرایی در بهزیستی استان ارائه کردند.

کد خبر 115091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد