جشنواره بازی های بومی محلی با هدف توسعه ورزش و نشاط اجتماعی معلولین در شهرستانهای استان برگزار می گردد

به گزارش روابط عمومی، بدنبال ابلاغ تقویم و آئین نامه فنی جشنواره کشوری ورزش و بازی های بومی و محلی سال ۱۴۰۳ از سوی دفتر پیشگیری از معلولیت ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و در راستای توسعه بازی های بومی محلی در مناطق روستایی تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه با رویکرد تقویت و ایجاد روحیه نشاط و ورزش در بین معلولین شناسایی شده، جلسه هماهنگی معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان با روسا و کارشناسان CBR شهرستانها برگزار گردید.

رضا محمدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان در همین خصوص خاطر نشان کرد: این مسابقات در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری و با حضور معلولین شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و ذهنی به مرحله اجراء در خواهدآمد.

معاون امور توانبخشی اظهارداشت: مرحله کشوری مسابقات بازی های بومی و محلی در سالجاری پس از شناسایی ورزشکاران منتخب، در مهر ماه و در شهرستان بابلسر اجراء خواهد شد و تیم ورزشی استان در قالب ۶ ورزشکار در دسته آقایان و ۶ ورزشکار در دسته بانوان در رشته های مچ اندازی، هفت سنگ مهارتی، یه قل دوقل، لی لی یا کلاس، دال پلان و دوز فیزیکی به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

محمدی اضافه کرد: ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات در محدوده سنی ۱۸ تا ۴۰ سال بوده که بنابر قوانین و آئین نامه فنی مسابقات نباید از ورزشکاران و قهرمانان کشوری، آسیایی، جهانی و پارالمپیک باشند.

وی یادآور شد:  از دیگر الزمات افراد شرکت کننده در مسابقات اینکه افراد شرکت کننده باید دارای تاییدیه کمیسیون ICF بوده و اولین حضور ایشان در مسابقات باشد.

گفتنی است: در این جلسه آئین نامه و بخشنامه های ابلاغی سازمان در خصوص نحوه و چگونگی اجرای مرحله شهرستانی و استانی بازی ها در مرحله مقدماتی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید تا مسابقات مرحله مقدماتی حداکثر تا پایان مرداد ماه از سوی شهرستانها با مشارکت اداره ورزش و جوانان شهرستانها و بخش غیردولتی اجراء و افراد منتخب جهت برگزاری مرحله استانی که در شهریور ماه برگزار خواهد شد، معرفی گردند.

کد خبر 114650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد