بهزیستی طرح مانا را برای  ۵۶۰  نوجوان زنجانی برگزار می کند 

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان دوره نوجوانی را یکی از مهمترین مقاطع زندگی که شکل دهنده و تعیین کننده ارزشهای اجتماعی است معرفی کرد وگفت: برنامه تابستانی مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران(مانا) با حضور بیش از ۵۶۰ دانش آموز دختر و پسر در دامنه سنی ۱۳ تا۱۸ سال در کلیه ی شهرستان های استان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهناز آقاخانی با تاکید برلزوم برنامه ریزی خانواده ها جهت اوقات فراغت نوجوانان  اظهار کرد: همه ساله این طرح در فصل تابستان جهت ارتقاء سرمایه اجتماعی نوجوانان ، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی و مؤسسات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یاور بهزیستی در اجرای این طرح هستند و همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی  در مرداد ماه سالجاری افتتاحیه این طرح صورت پذیرفت.

آقاخانی افزایش مهارتهای کار گروهی و مشارکتی درجهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، ارتقاء توانمندیهای دانش آموزان اعم از افزایش شناخت نسبت به مسایل وآسیبهای اجتماعی و اصلاح نگرش درزمینه کار گروهی، افزایش مهارتهای کار گروهی و مشارکتی درجهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و اصلاح نگرش درجهت جمع گرایی وکارگروهی واجرای پروژه های مشارکتی از جمله اهداف این برنامه برشمرد.

وی خاطرنشان ساخت: نوجوانان برای برقراری روابط مؤثر با دیگران و مواجهه با موقعیت‌های اجتماعی مختلف به مهارتهایی چون مذاکره، تعامل، تفکر کارگروهی، مدیریت احساسات، مهارت های زندگی ،حل مسئله و ایجاد ارتباطات مثبت نیاز دارند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در این راستا مشارکت اجتماعی بویژه در گروه سنی کودکان و نوجوانان، بدلیل تأثیر همسالان بر یکدیگر، علاوه بر این که زمینه ارتقاء دانش و آگاهی آنان را فراهم می کند، توانمندی و ظرفیت لازم برای  شناخت مسائل، مخاطرات و چالش های اولویت دار و در نتیجه، ارائه راه حل های خلاقانه برای حل مسائل و طراحی پروژه های کوچک همیاری در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و نهایتا افزایش مهارت های زندگی را نیز موجب می شود.

کد خبر 114542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد