۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
شهرری | اجرای طرح یارگران زندگی

آیین آغاز به کار طرح یارگران زندگی در روستاهای شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، آئین آغاز به کار طرح یاریگران زندگی در روستاهای شهرستان ری همزمان با نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان ری بمنظور کاهش آسیب های اجتماعی جوانان در روستاها به ریاست مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری، بخشداران تابعه، رؤسای ادارات، جمعی از دهیاران و فعالان حوزه مبارزه با موادمخدر در محل سالن اجتماعات دهیاری صالح آباد شرقی بخش مرکزی برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این نشست در سخنانی گفت: در حوزه مبارزه با موادمخدر تاکنون اقدامات بسیاری صورت گرفته است. از امور فرهنگی و اجتماعی تا اقدامات سلبی و انتظامی. همچنین در این زمینه تاکنون هزینه های بسیاری را پرداخت نموده ایم. از برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی تا اجرای طرح های ضربتی جمع آوری معتادان و عملیات های فراجا در برخورد و مقابله با قاچاقچیان و سوداگران موادمخدر و نیز برپایی مراکز درمان و نگهداری معتادان مانند مرکز مهرسروش در بخش کهریزک.

وی افزود: اما نکته مهمتر از اقدامات ذکر شده این است که باید چه کارهایی انجام دهیم تا به این نقطه نرسیم. یعنی همان اصل پیشگیری بهتر از درمان. همه ما در این زمینه مسئولیت داریم. از خانواده ها و مدارس و دانشگاه ها تا مدیران ادارات و دستگاه های متولی امور فرهنگی، اجتماعی و درمانی.

داود خادم مدیر بهزیستی شهرستان ری نیز در این مراسم طی سخنانی گفت : در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از این آسیب اجتماعی، نهادها و دستگاه‌های بسیاری مسئول هستند که یکی از آنها سازمان بهزیستی است، مسئولیت بهزیستی نیز در این حوزه بسیار حائز اهمیت بوده و این سازمان خدمات متعددی را در این راستا ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی شهرستان ری تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر و اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد نه تنها یک وظیفه کاری و شغلی تعیین شده برای بهزیستی و دیگر سازمان‌ها، بلکه وظیفه شرعی و مسئولیت اجتماعی تمام افراد جامعه است. اعتیاد و سوءمصرف مواد مخدر یکی از بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی است، این مشکل جهانی و ملی باید مورد توجه قرار گیرد و اهمیت بازنگری سیاست‌های اتخاذ شده درباره آن دوچندان شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت بزرگی برگردن ما نهاده شده و باید تمام مسئولان و همین‌طور مردم با عزمی جهادی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در جامعه تلاش کنند.  

درپایان مراسم از داود خادم مدیر بهزیستی شهرستان ری به عنوان یکی ازفعالان دراین طرح با اهداء لوح تقدیر شد.

کد خبر 114429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد