برگزاری کمیته فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، کمیته فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی وشرکت ۲۲ نماینده از دستگاه‌های عضو برگزار گردید. ارائه گزارش روند اجرائی طرح شهید مهرورزی توسط شهرداری، گزارش روند اجرائی برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد درقالب طرح یاریگران زندگی درآموزش وپرورش وظرفیت سازی و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد از موارد مطروحه جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری استان در این جلسه بود .

گفتنی است، طرح شهید مهرورزی با هدف تربیت وآموزش مربی وکنشگر اجتماعی درحوزه اعتیاد در سطح محلات حاشیه مشهد و برخی مناطق برخوردارمشهد از سال 1401درحال اجرا می‌باشد و مربیان آموزش دیده با حضور در660مسجد درسطح مشهد نسبت به آموزش همگانی پیشگیری از اعتیاد اقدام می نماید .

مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این جلسه گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، "ما می‌توانیم، یک شعار همیشگی است" و باید برای مردم با مردم همراه شد و از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد. مشارکت مردم در طرح‌ها و برنامه‌های  آگاهسازی پیشگیری از اعتیاد و همراهی خیرین درامر پیشگیری از اعتیاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی، روانی، درمانی و وضعیت اقتصادی ومعیشتی خانواده‌هایی که درگیر آسیب اعتیاد می‌باشند، مفید و تاثیرگذار خواهد بود

درادامه جلسه، رئیس امور تربیتی و مراقبتی آسیب‌های اجتماعی خراسان رضوی طرح حورا  را از اقدامات شاخص آموزش وپرورش دانست و گفت: این طرح در تمامی نواحی مشهد اجرا خواهد شد. دبیرخانه اجرای این طرح، ناحیه ۷ مشهد و مجری آن حوزه پرورشی استان خراسان رضوی است.

 حجت خسروی در ادامه گفت: این طرح ویژه دانش‌آموزان ورودی پایه هفتم در قالب اردو برگزار می‌شود و در این اردوی یکروزه دانش‌آموزان و مادران آنها  از کارگاه‌های آموزشی، بازی و ورزش و... استفاده می‌کنند. از آنجایی که بیشترین افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، دانش آموزان هستند در تلاشیم با برگزاری این اردوها روحیه دختران آسیب دیده را تقویت کنیم .

درادامه جلسه، کلیه دستگاه‌ها نسبت به ظرفیت سازی وهمکاری در توسعه وبهینه اجرا نمودن طرح‌های پیشگیری ازاعتیاد ارائه  نظر نمودند که از ان جمله پیگیری وضعیت کودکان باز مانده از تحصیل بالاخص در روستاها با همکاری آموزش وپرورش وکمیته امدادامام خمینی (ره )،همکاری بین بخشی دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی وآموزش وپرورش در تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد وهمکاری اداره کل بهزیستی در خصوص همکاری در برگزاری دوره تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد وارتقاء توانمندی‌های شناختی رفتاری در محلات آسیب خیز  جهت  مربیان واجد شرایط  طرح مهرورزی ونیز اجرای طرح کارمندیاری جهت پرسنل آموزش وپرورش ....از جمله مصوبات این جلسه بود .

درپایان مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ضمن تشکر از حضور حداکثری اعضاء در کمیته فرهنگی پیشگیری استان پیگیری مصوبات و ارائه گزارش در جلسات بعدی را از وظایف مهم اعضاء جهت وصول به اهداف اصلی این کمیته دانست .

 

کد خبر 114229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد