سومین همایش کشوری ادبیات عاشورایی گروه سنی کودک و نوجوان ویژه خانواده بزرگ بهزیستی 

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس و دبیر برگزاری همایش کشوری ادبیات عاشورایی گفت امسال برای بیستمین سال متوالی توفیق برگزاری این همایش حاصل شده و برای سومین سال در گروه سنی کودک و نوجوان نیز پذیرای آثار خانواده بزرگ بهزیستی و برگزاری همایش این رده سنی  با حضور معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور،دکتر سنگری عاشورا پژوه معاصر و جمعی از مسئولین و منتخبین همایش گردیده ایم.

هوشیار با توضیح این که بخش کودک و نوجوان همایش صبح و بخش بزرگسالان همزمان با نماز مغرب و عشا سه شنبه ۹ مرداد ماه برگزار می گردد،  اظهار داشت:باید از کودکی بذر محبت اهل بیت علیهم السلام در دل فرزندان کاشته شود تا در بزرگسالی به ثمره این محبت که معرفت تبعیت از سیره اهل بیت است دست پیدا کنیم.
هوشیار بر لزوم رسمیت بخشیدن به ادبیات عاشورایی در خانه های کودک و نوجوان بهزیستی تاکید کرد و گفت با شرکت در این همایش کودکان و نوجوانان یکسال با موضوع همایش همراه و درگیر هستند و این امر تاثیر بسزایی در انتقال مفاهیم عاشورایی به ایشان خواهد داشت.

مدیر کل بهزیستی فارس تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه همایش در رده سنی کودک و نوجوان را ۱۰۲ اثر از سراسر کشور عنوان کرد که از این تعداد ۱۰ اثر منتخب گردیده و به  حضور در همایش دعوت شده اند.

مهری سادات موسوی معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در این همایش اظهار داشت: گاهی سوالی را در زندگی مطرح می کنیم که سوال اشتباه است و مسیر را اشتباه می کند
اغلب دوندگی ها برای امور دنیوی است که خلا وجودی ما پر نمی‌کند و کاستی ها همچنان باقی است.
تنها مسیری که هر گاه در آن ورود کنیم نتیجه بخش است مسیر اهل بیت است.
موسوی افزود:زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دید انسان را به زندگی تغییر می دهد و غرق شدن در دنیای عشق امام حسین(ع) نشاط معنوی خاصی را برای افراد در پی خواهد داشت؛
 همانگونه که میبینیم در مسیر پیاده روی اربعین نگاه  ها متفاوت می شود و تنها هدف این می شود که آیا من لایق پذیرفته شدن از سمت امام حسین(ع) هستم یا خیر.
معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این که :جمع ها و مراسمات این چنینی را باید ستود ،چون ما را به فطرت اصلی و ذات انسانی مان باز می گرداند که در اهداف و مسیرمان بازنگری کنیم؛ گفت:زمین با نور کربلا و وجود امام حسین(ع) روشن است و امیدواریم که این نور مسیر و زندگی ما را روشن کند.
شایان ذکر است سخنرانی دکتر سنگری عاشورا پژوه معاصر،خوانش آثار منتخبین و اجرای برنامه مداحی و در پایان تقدیر و اهدای جایزه به منتخبین از دیگر برنامه های اجرا شده در بخش کودکان و نوجوان همایش کشوری ادبیات عاشورایی بود.

کد خبر 114190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد