مراکزاقامتی بهبود و بازتوانی معتادین بهزیستی رتبه بندی شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اعلام نتایج رتبه بندی مراکزاقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد بهزیستی خبر دادوگفت :از ۱۲ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، ۵ مرکز رتبه ی یک و ۷ مرکز رتبه ۲ را کسب کردند که استاندارد سازی خدمات در آنها از فعالیت های مورد نظارت بهزیستی است. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو در جلسه ی کمیته استانی رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد عنوان کرد : تمامی فعالیت های مراکز تحت نظارت و وضعیت مددجویان حاضر و موارد خدمات دهی به آنها کنترل وبررسی می شود و در فرایند رسیدگی به تخلفات مراکز قرار می گیرند.

خدابنده لو با بیان اینکه برخی از شاخصهای ارزیابی، شاخصهای حیاتی هستند که مستقیما ایمنی و جان بیماران و ساکنین مرکز را تحت تأثیر قرار می دهند و در صورت نبودن هر یک از آنها، مرکز اخطار می گیرد، تصریح کرد: رعایت برخی شاخصهای حیاتی چون در دسترس بودن کپسول های آتش نشانی فعال و استاندارد، حضور مسئول فنی در مرکز مطابق با دستور العمل های مربوطه، فعال بودن دوربین های مداربسته و فعال بودن سیستم اعلام حریق از جمله مواردی است که مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه طرح رتبه بندی مراکز با همکاری کمیته استانی و کارشناسانی از واحد حراست، بازرسی، کارشناس مراکز غیر دولتی و کارشناس دفتر اعتیاد معاونت توسعه پیشگیری پس از انجام خود ارزیابی توسط مسئول فنی مرکز اجرا شده است، افزود: شناسایی نقاط ضعف و قوت مراکز، تقویت نقاط مثبت به همراه ایجاد یک فضای رقابتی، ایجاد انگیزه در راستای ارتقای کیفی خدمات رعایت حقوق شهروندی و حفظ شان و منزلت مددجویان از جمله اهداف این برنامه است.

وی شرایط منع مطلق پذیرش در مراکزاقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد را زنان باردار، سن زیر ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال، ابتلا به بیماری های شدید جسمانی از قبیل؛ نارسایی و اختلال عملکرد کلیه، کبد، دستگاه گوارش، قلب و عروق، ابتلا به بیماری های مسری و واگیر دار، عقب ماندگی یا ناتوانی ذهنی و جسمی ( معلول ذهنی و جسمی که قادر به انجام فعالیت معمولی روزانه خود نباشد)، محکومین با حکم به تعقیب کیفری و... برشمرد.

این مقام مسئول در خصوص مدت زمان اقامت در این مراکز یادآور شد: بر اساس اصول شناخته شده علمی، حداقل مدت یک برنامه بهبود و بازتوانی باید حداقل ۹۰ روز یـا سـه مـاه باشد و تایید و یا تغییر مدت اقامت توسط شورای مرکزی صورت می گیرد.

کد خبر 114080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد