پیشوا| احدات ۲۸۷ مسکن برای مددجویان بهزیستی استان تهران در دولت سیزدهم

رئیس اداره بهزیستی پیشوا بیان کرد: قرارداد احداث ۲۸۷ واحد مسکونی بین بنیاد مسکن و اداره بهزیستی در سطح استان تهران منعقد شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایسنا زهرا بیگم موسوی گفت: جامعه هدف بهزیستی بسیار گسترده است و معلولین، محرومین، زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست و برخی افراد هم از طریق اورژانس اجتماعی تحت پوشش ما هستند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲ هزار نفر تحت پوشش ما در اداره بهزیستی شهرستان پیشوا هستند که خدمات متنوعی به آنها ارائه می شود، از بیمه، ارائه تسهیلات مختلف، پرداخت مستمری گرفته تا خدمات توان پزشکی و توان بخشی و در مورد زنان سرپرست خانوار نیز این موارد صورت می گیرد.

موسوی به درمان معتادان اشاره و بیان کرد: معتادان به صورت اختیاری و غیر اختیاری تحت عنوان ماده ۱۶ و ۱۵ در بهزیستی بستری و دوره درمان خود را طی می کنند و پس از این زمان که بین ۲ تا ۵ سال است خدماتی مانند ارائه تسهیلات خوداشتغالی و معرفی به مراکز کار برای آنها انجام می شود.

 رئیس اداره بهزیستی پیشوا ادامه داد: در مورد پیشگیری، ما خدماتی را به افراد مختلف انجام می دهیم که می توان به مهارت های زندگی، اشتغال برای افرادی که بهبودی حاصل کرده اند صورت گرفته که ۴۸۰ پرونده تشکیل شده و ۸ مورد از آنها هم اکنون مشغول بکار هستند. 

وی حل مشکل مسکن معلولین را مهم دانست و تصریح کرد: در دولت سیزدهم به مسکن معلولین توجه ویژه ای شده است و قرارداد احداث ۲۸۷ مسکن بین بنیاد مسکن و اداره بهزیستی در سطح استان تهران منعقد شده که در آینده نزدیک تحویل آنها آغاز خواهد شد.

موسوی در پایان گفت: برگزاری آزمون استخدامی برای اولین بار در کشور برای معلولین انجام شد که در شهرستان پیشوا از این بابت یک نفر به استخدام اداره دولتی درآمد و امیدواریم این روش در دولت بعدی نیز تداوم یابد.

کد خبر 113892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد