در رسانه| معاون پیشگیری مدیرکل بهزیستی استان:طرح آموزش مهارتهای زندگی به زودی

بمناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی، با حضور معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی و رئیس اداره بهزیستی ملکان، نخستین مرکز روان شناسی و مشاوره (( راه زندگی)) این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار ملکان،معاون پیشگیری مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این مرکز ضمن قدردانی از خدمات مدیر و کارکنان این مرکز برای آنها در تحقق اهداف سازمان بهزیستی و بویژه خدمت به گروه های هدف آرزوی موفقیت کرد.

دکتر محسنی از اجرای طرح مهارتهای زندگی در مدارس استان خبر داد و افزود: مکاتبات و اقدامات لازم در این خصوص با پیگیریهای مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی انجام شده و به زودی تفاهم نامه آن با آموزش و پرورش استان منعقد خواهد شد.

وی به اهداف طرح آموزش مهارتهای زندگی در مدارس اشاره کرد و اظهار داشت:بر اساس این طرح مهارت‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی جهت پیشگیری از آسیب‌ها در مدارس استان از پیش دبستانی تا دبیرستان به دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان خشونت،طلاق ،اعتیاد و کودک همسری زا از اهم آسیب های اجتماعی آذربایجان شرقی ذکر کرد و از رسانه های گروهی،مشاورین مراکز بهزیستی و همه مردم در راستای کاهش معضلات اجتماعی کمک خواست.

وی فرهنگ سازی و توسعه بهره گیری از مشارکت اجتماعی،مسئولیت اجتماعی و وظیفه انسانی را سه رسالت خطیر سازمان بهزیستی دانست و اظهار داشت: خوشبختانه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه آموش و پیشگیری انجام شده است.

 مدیر مرکز روان شناسی و مشاوره راه زندگی ملکان نیز ضمن قدردانی از مساعدت و همکاری مسئولین بهزیستی استان و شهرستان ملکان گفت: این مرکز در حوزه های: روان درمانی، افسردگی و اضطراب، مشاوره ازدوج و خانوادگی، مشاوره تربیتی و تحصیلی و غیره فعالیت خواهد کرد.

دکتر وحید نوروززاده ، پتانسیل شهرستان ملکان در حوزه مشاوره و روان شناسی را بالا دانست و افزود: مرکز مشاوره راه زندگی با هدف ارتقای سلامت روانی و اجتماعی در خدمت همشهریان عزیز و بویژه گروه های هدف می باشد و در این راه بدنبال مسائل مادی نمی باشد.

وی در ادامه سخنان خود، کودک همسری را از معضلات شهرستان ملکان دکر کرد و گفت: متاسفانه به همین خاطر برخی از ازدواج ها به طلاق منجر میشود.

کد خبر 113786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد