ایجاد ۱۱ هزار و سیصد فرصت شغلی برای گروه هدف بهزیستی مازندران در دولت سیزدهم

به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی، فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران با همراهی معاونین، مسوولین و کارکنان بهزیستی مازندران، مدیر و کارکنان بهزیستی ساری و جمعی از فرزندان خانه های نگهداری در نماز عبادی سیاسی جمعه شرکت نموده و به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه بهزیستی نهاد مولود انقلاب است، گفت : سازمان بهزیستی به همت شهید دکتر محمدعلی فیاض‌بخش در سال ۱۳۵۹ تاسیس شد و ۵۲ وظیفه بر عهده ی این سازمان گذاشته شده است و بیش از ۱۷۰ خدمت در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به گستردگی جامعه هدف بهزیستی افزود: سازمان بهزیستی با انجام مشاوره های تخصصی قبل از ازدواج، مشاوره خانواده، آموزش زندگی خانواده، مشاوره ژنتیک، مشاوره جهت انتخاب آگاهانه همسر، قبل از تولد فرزند و با انواع برنامه های سلامت شامل غربالگری ها مختلف و بعد هم در تمام طول عمر در کنار شهروندان است و خدمات متعدد و متنوعی ارائه می دهد.

بریمانی ادامه داد: بیش از یک میلیون و یکصد هزار نفر از جمعیت استان یکی از انواع خدمات مشاوره ای، آموزشی، آگاهسازی و یا انواع دیگری از خدمات را از بهزیستی مازندران دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷۴ هزار خانوار مازنی از بهزیستی خدمات مستمر و غیر مستر دریافت می کنند، اظهار داشت: از این تعداد به ۷۲ هزار خانواده با بعد جمعیت ۱۱۲ هزار نفری مستمری ماهانه پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران تعداد افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات بهزیستی در استان را ۶۱ هزار فرد عنوان کرد و گفت: نگهداری از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست بخشی از وظایف مهم بهزیستی است و در حال حاضر وظیفه سرپرستی نزدیک به ۵۶۰ فرزند با حکم قضایی به بهزیستی استان سپرده شده که از حمایت های سازمان بهره مند هستند.

وی ادامه داد: در حال‌ حاضر ۱۹ مرکز اورژانس اجتماعی در مازندران فعال است و با خط تلفنی ۱۲۳ این ارتباط به‌صورت شبانه‌روزی خدمات پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مداخله در بحران را ارائه می دهد.

بریمانی با متنوع و وسیع دانستن خدمات سازمان بهزیستی، تصریح کرد: بهزیستی مازندران در جهت پیشگیری از معلولیت و آسیب های اجتماعی ده ها طرح و برنامه در دست اجرا دارد .

بریمانی حذف پشت نوبت خدمات مستمری و افزایش ۲۸۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی را از دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: با اهتمام دولت سیزدهم، بهزیستی هم اکنون پشت نوبت تجهیزات کمک توانبخشی ندارد و ۷۱۵۰ نفر نیز در استان خدمات حق پرستاری دریافت می کند و تلاش سازمان ما بر این است تا افراد در کنار خانواده باشند.

وی افزود: بهزیستی مازندران در طول دولت سیزدهم، ۲۳۵۱ واحد مسکونی به افراد تحت پوشش واگذار کرد.

بریمانی از ایجاد ۱۱۳۰۰ فرصت شغلی برای گروه هدف بهزیستی استان در دولت سیزدهم خبر داد و عنوان کرد: اشتغال پایدار از مولفه های اصلی توانمندسازی اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر می باشد که در دستور کار بهزیستی قرار دارد.   

این مسوول با اشاره به اجرای طرح ویژه بهزیستی استان برای خدمات رسانی به مناطق دوردست و کم برخوردار، گفت: اداره کل بهزیستی استان مازندران در راستای تسهیل دسترسی، توسعه و استمرار ارائه خدمات به ساکنین مناطق محروم، طرح تحولی گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران را از شهریور ماه ۱۴۰۱ آغاز در ۷۳ پنجشنبه در ۲۲ نقطه استان با حضور روسا و کارکنان ادارات بهزیستی شهرستانهای سراسر استان، مراکز غیردولتی، انجمن ها، مراکز خیریه و داوطلبین جهادی در ۱۱۳۹ روستا اجرا و ۴۶۴۷۰ مورد خدمت رایگان به مردم استان ارائه داده است.

وی گفت: در این طرح ۳۵۰۰ فرد جدید شناسایی و تحت پوشش خدمات سازمان قرار گرفته اند.

کد خبر 113687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد