درپنجمبن روز از هفته بهزیستی انجام شد؛

مصاحبه رادیویی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با برنامه" سلام ساوالان"

به گزارش روابط عمومی، در پنجمین روز از هفته بهزیستی با شعار" بهزیستی و سلامت اجتماعی" خسرو امیدوار معاون امور اجتماعی بهزیستی استان طی ارتباط رادیویی با برنامه سلام ساوالان صدای مرکز اردبیل به تشریح و تبیین اهداف، عملکرد و اقدامات صورت گرفته از طریق حوزه امور اجتماعی پرداخت.

خسرو امیدوار با تبریک طلیعه چهل و چهارمین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی کشور با شعار" نهضت حسینی، خدمت مردمی" خدمت همکاران، شرکای اجتماعی و جامعه هدف تحت پوشش گفت: بحث سلامت اجتماعی و خدمات آن از جمله فعالیت هایی است که در ارتباط با مسائل اجتماعی بوده و توسط بهزیستی استان در حال ارائه می باشد که در اغلب موارد بانوان سرپرست خانوار را شامل می گردد.

 معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خاطر نشان ساخت: بانوان سرپرست خانواری که بنا به دلایلی از قبیل، فوت، طلاق، متواری بودن، ازکارافتادگی، بیماری های خاص و صعب العلاج، نارسایی های کلیوی و قلبی، زندانی بودن و طی دوران خدمت سربازی همسر، تحت حمایت قرار می گیرند می توانند از خدمات مستمر، توانبخشی و توانمند سازی سازمان برخوردار شوند.

 امیدوار افزود: پرداخت شهریه دانشگاهی، پرداخت سهم بیمه کارفرمایی، بهره مندی از سایر بیمه های حمایتی، تسهیلات بانکی کم بهره و ارزان، پرداخت ودیعه مسکن و کمک به ساخت مسکن از دیگر حمایت های سازمان هستند که به این افراد ارائه می شود.

 وی از ارائه خدمات به خانواده های چندقلو در قالب جوانی جمعیت  تا پایان ۶ سالگی هم خبر داد وگفت: در کنار این خدمات، خانواده هایی که ازدواج مجدد داشته و در صورت داشتن شرایط مساعدت می توانند همچنان دریافت کننده خدمات باقی بمانند.

این مسئول در ارتباط با بحث حضانت و سرپرستی فرزندان اظهار داشت: در رابطه با بحث حضانت و سرپرستی، خانواده هایی که به هردلیل صاحب اولاد نیستند می توانند با مراجعه به سامانه فرزندگی خواندگی نسبت به پذیرش و فرزنذ پذیری به عنوان خانواده میزبان اقدام کنند.

وی افزود: بحث خانواده میزبان از جمله بحث های جدید هست که در سازمان در حال اجرا می باشد بطوریکه افرادی که به هرعنوان در کارهای عام المنفعه و خیر خواهانه فعالیت دارند و به نوعی می خواهند یاریگر سازمان در مراقبت و نگهداری واقع شوند می توانند این قبیل فرزندان را بصورت موقت تا تعیین تکلیف به سرپرستی قبول کنند.

 امیدوار ادامه داد: خانواده های جایگزین از جمله؛ عمو، دایی و غیره هم در صورت احراز شرایط می توانند متقاضی شده و در قالب حمایت های مالی سازمان از خانواده ها سرپرستی کودک را به عهده بگیرند و در غیر این صورت؛ این قبیل فرزندان تا سنین ۱۸ سالگی در مراکز و خانه های نگهداری مورد سرپرستی، توانمند سازی  و حمایت قرار می گیرند.

او یادآور شد: از دیگر خدمات سازمان در بحث امور اجتماعی، خدمات مربوط به خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بصورت شبانه روزی و رایگان، تیم های سایر اورژانس اجتماعی، ارائه خدمات کامل مددکاری و مداخلات اجتماعی بویژه در بحران های فردی، خانوادگی و حاد می توان اشاره کرد.

کد خبر 113400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد