بازدید مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از مرکز خانواده و کودک یلدا

این مرکز با مجوز و تحت نظر اداره کل بهزیستی استان بوده و در صورت تشکیل پرونده در اداره کل بهزیستی استان ، هشتاد درصد از هزینه‌های کودک در این مرکز، توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد/ در چهارمین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی اسماعیل دامیار مدیر کل بهزیستی استان به همراه معاونین خود از مرکز روزانه یلدا در یاسوج بازدید نمودند.

 اسماعیل دامیار مدیرکل بهزیستی استان در این بازدید گفتند : مرکز تخصصی خانواده و کودک کم شنوا یلدا از سال 1391با هدف ارائه خدمات تخصصی و مستمر در زمینه گفتار، زبان، تربیت شنوایی به کودکان کم شنوا ( بین سنین 1 تا 6 سال تحت نظر اداره کل سازمان بهزیستی استان در یاسوج تاسیس گردید.
مدیرکل بهزیستی استان  افزود : همانطور که می‌دانید خدمات توانبخشی به کودکان کم شنوا کاملاً تخصصی بوده و می بایست بر اساس نیازهای خاص ایشان طراحی و اجرا شود. مرکز یلدا بصورت یک مرکز روزانه می باشد، بدین معنا که کودک سه روز در هفته از ساعت ۸ صبح الی 15 بعد از ظهر تحت درمان و آموزش تخصصی گفتار درمانی، تربیت شنیداری، مربی آموزشی، کلاس‌های انفرادی و گروهی و همچنین ارزیابی‌های دوره‌ای شنوایی می‌گردد.

دامیار گفت : همچنین خانواده کودک کم شنوا از خدماتی مانند روانشناسی و مشاوره دوره‌ای در جهت بهبود ارتباط با کودک کم شنوا بهره‌مند می‌گردند. بطور کل این مرکز بر اساس نیازهای ویژه خانواده و کودک کم شنوا طراحی شده و تاکنون به بیش از  سیصد فرد کم شنوا کمک‌های شایان توجهی نموده است.

وی خاطرنشان کرد هدف مرکز یلدا توانمندسازی کودک کم شنوا و ورود موفق وی به مدرسه و اجتماع با بالاترین سطح توانمندی خود است. چه از نظر گفتاری، زبانی و شنیداری چه از نظر توانمندی ارتباط موثر و مفید با جامعه شایان ذکر است این مرکز با مجوز و تحت نظر اداره کل  بهزیستی  استان بوده و در صورت تشکیل پرونده در اداره کل بهزیستی استان ، هشتاد درصد از هزینه‌های کودک در این مرکز، توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌گردد.

کد خبر 113096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد