در رسانه| افتتاح ۲۷۵ طرح خوداشتغالی و واحد مسکونی مددجویی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با تشریح برنامه‌های هفته بهزیستی از افتتاح همزمان ۱۷۲ واحد مسکونی مددجویی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با گرامیداشت یاد و خاطره موسس سازمان بهزیستی، شهید «محمدعلی فیاض‌بخش» به تشریح برنامه‌های هفته بهزیستی پرداخت و اظهار کرد: امسال هفته بهزیستی از روز شنبه ۳۰ تیر لغایت ۵ مرداد با شعار " نهضت حسینی، خدمت مردمی" خدمت مردمی برنامه‌های خود را اجرا خواهد کرد.وی افزود:

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و گرامی داشت یاد و خاطره امام‌جمعه شهید تبریز، بازدید از مراکز بهزیستی، برگزاری مانور اورژانس اجتماعی، نشست با مراکز مردم‌نهاد همکار با بهزیستی، ارایه خدمات مشاوره‌ای رایگان، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها در بعضی شهرستان‌ها، اهدا بسته‌های معیشتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته بهزیستی است.

این مقام مسؤول احداث مسکن و توانمندسازی مددجویان را دو مولفه مهم سازمان در توجه به مددجویان بهزیستی بیان کرد و گفت: در این راستا ۱۷۲ واحد مسکونی و ۹۷ طرح خوداشتغالی مددجویان بهزیستی استان به صورت همزمان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، اعتبار هزینه شده به طرح‌های اشتغال‌زایی مورد بهره‌برداری قرار گرفته را بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان بیان کرد. افتتاح مرکز توان‌بخشی و آموزشی افراد دارای معلولیت در بناب، مرکز غیردولتی روزانه توان‌بخشی ویژه اختلال طیف اوتیسم و مرکز روزانه آموزشی –توان‌بخشی ویژه اختلالات شنوایی در مرند، مرکز مشاوره در ملکان و هوراند همچنین مرکز روزانه آموزشی و توان‌بخشی در اهر از جمله طرح‌های مدنظر در هفته بهزیستی است که صحاف بدان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در این هفته برنامه‌های آگاه‌سازی عمومی از خدمات و عملکرد بهزیستی اجرا می گردد، خاطرنشان کرد: نشست با نمایندگان رسانه‌های گروهی ، گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم، زنگ مشارکت اجتماعی باهدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تجلیل از شرکاء فعال اجتماعی بهزیستی در بعضی شهرستان‌ها، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی و برنامه‌های متنوع فرهنگی و ... از دیگر برنامه‌های این مناسبت می‌باشد.

وی به دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی اشاره کرد و متذکر شد: برپایی میز ارتباطات مردمی در مصلای‌ها، مساجد و اماکن عمومی نیز در گرامیداشت چهل و چهارمین سال تاسیس سازمان بهزیستی در استان اجرا می‌شود.عناوین روزهای این هفته به ترتیب بهزیستی و خدمات فراگیر، بهزیستی و ظرفیت‌سازی اجتماعی، بهزیستی، توان‌بخشی و توانمندسازی، بهزیستی و هوشمندسازی خدمات، بهزیستی و سلامت اجتماعی، بهزیستی، حمایتگری و تحکیم خانواده و بهزیستی، شفافیت و پاسخگویی نام‌گذاری شده است.

کد خبر 113071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد